Назва: | Споріднені душі |
Створювач: | Національний музей Тараса Шевченка |
Стислий опис: | Національний музей Тараса Шевченка СПОРІДНЕНІ ДУШІ міжнародний проект Україна-Іспанія Франсіско де Гойя Тарас Шевченко Карлос Гарсія Лаос Куратор проекту – Юлія Шиленко Редагування – Тамара Холоша Дизайн афіші – Ганна Шиленко Підбір матеріалів та текстів – Анастасія Євглевська, Тамара Холоша, Юлія Берестовська, Зоя Малахова, Наталія Захарченко Переклад текстів, дизайн буклету – Анастасія Євглевська |
Дата створення: | 2022-06-03 |
Ідентифікатор: | https://collection.museumshevchenko.org.ua/collections/37 |
Права на депозитарій (фонд, колекцію): | Національний музей Тараса Шевченка |
Об'єктів: | 30 |
Дата оновлення: | 2024-02-27 |
Дата публікації: | 2022-06-04 |
Скульптура "Кінечність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Все
Має Початок
і Кінець.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Людяність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017.
Наша здатність
відчувати Любов
і жертвувати собою заради один одного –
головна різниця
між машинами і людьми.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Мистецтво"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Талант,
Пристрасть і
Жертовність.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Самотність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Немає більшої самотності,
ніж порожнє Серце.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Співіснування"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Тільки Повага
може гарантувати
Співіснування
в Гармонії між
Людьми різних
Культур або Релігій.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Сутність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Ми не можемо
змінити те,
чим Ми є.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Автопортрет зі свічкою
Тарас Шевченко, 1860
Папір, офорт, акватинта
Обличчя молодого Шевченка з проникливим поглядом ніби виступає з мороку, освітлене свічкою. Він не закриває джерело світла, а демонстративно підносить його, вогник пломеніє трохи вище голови.
Думи душу осідають,
І капають сльози.
І хочеться сповідатись,
Серце розповити,
І хочеться... Боже милий!
Як хочеться жити,
І любити Твою правду,
І весь світ обняти!
«Ми восени такі похожі...», 1849
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-04
Діоген
Тарас Шевченко, 1856
Папір, бістр, сепія
Давньогрецький філософ Діоген, за легендою, жив у бочці, бо
заперечував користь цивілізації для людини. Ходив із ліхтарем удень
серед байдужого натовпу зі словами "шукаю людину".
В неволі, в самоті немає,
Нема з ким серце поєднать.
Та сам собі оце шукаю
Когось-то, з ним щоб
розмовлять.
Шукаю Бога, а нахожу
Таке, що цур йому й казать...
«В неволі, в самоті немає...»,
1848
1856
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-08
Державний кулак (Байгуші під вікном)
Тарас Шевченко, 1855 – 1856
Папір, сепія
Хлопчик, сховавши за своєю спиною мисочку для милостині,
ніби й не надіється отримати щось із величезної руки, яка чи-то
погрожує, чи-то протягує йому копійку, затиснуту в кулаці.
Не так тії вороги,
Як добрії люди —
І окрадуть, жалкуючи,
Плачучи, осудять,
І попросять тебе в хату,
І будуть вітати,
І питать тебе про тебе,
Щоб потім сміятись...
«Не так тії вороги...», 1848
1855
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-07
Капрічос, аркуш 25: Адже він розбив глек...
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, акватинта та суха голка
Нещасна мати більше жалкує розбитого глека, ніж шкіру
дитини й її відчуття.
Щоб дати синові гарної прочуханки, необхідно йому зняти
штани. Але у людей тільки дві руки.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 32: За те, що вона була надто вразлива
Франсіско де Гойя, 1799
Акватинта
Вірогідно, бідна дівчина, допомігши невдячному, сама
опинилася в казематі.
Молода, красива, нещасна й самотня. Такий світ.
Заснований на типових подіях епохи.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 43: Сон розуму породжує чудовиська
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт та акватинта
Цей офорт мав відкривати збірку, адже показує нам митця, під
час сну якого народжуються монстри.
Уява без розуму породжує неймовірних чудовиськ; але в
поєднанні із розумом уява стає матір’ю мистецтв та джерелом
створюваних ним чудес.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 55: До самої смерті
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, шліфована акватинта та суха голка
Є на світі пристаркуваті жінки, які люблять виряджатися, як
молоді дівчата, та які вірять жалюгідним паразитам, а ті, у свою
чергу, використовують їхню «красу» в особистих корисливих цілях.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 5: Яке йшло, таке й здибало
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, акватинта та суха голка
Вади, як жіночі, так і чоловічі, походять від поганого
виховання. Розпуста чоловіків нічим не поступається розпусті жінок.
Панянка на цій гравюрі така ж нерозважлива, як і чепурун, що
залицяється до неї. А що ж до двох старих, то обидві однаково
огидні.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 6: Ніхто нікого не впізнає
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт і шліфована акватинта
Карнавальні маски не приховують особистість, хоча всі
прикидаються, що не впізнають один одного. Маска допомагає їм
робити, що вони хочуть і догоджати собі.
Але в карнавалі життя нема жодного обману: навіть не роги, а
знак рогоносця, видно й крізь маску.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 8: її вкрали!
Франсіско де Гойя , 1799
Офорт та шліфована акватинта
Якщо леді та її родина не охороняють добре ім'я та гідність
пані, вона легко може мимоволі опинитися в ситуації, в яку ніколи не
хотіла б потрапити.
Або, простіше кажучи, двоє шахраїв викрадають молоду жінку.
1799
Автор: Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 1. Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес, художник.
Франсіско де Гойя, 1799. Офорт, акватинта, суха голка та граверний різець. У підготовчому рисунку, Гойя не виділив напівзакриті очі та погляд набік. Поза, вибрана у фінальному варіанті, показує художника більш скептично, критично. Автору було 43.
1799
Автор: Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Опубліковано: 2022-06-04
Лихоліття війни, аркуш 59: Навіщо та чаша?
Франсіско де Гойя, 1814-1820
Офорт, акварель, шліфована акватинта
Дві виснажені жінки лежать на землі, одна з них непритомна й
знесилена, третя подає вмираючій чашку води. Але, очевидно, вона
їй не допоможе.
1814
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Лихоліття війни, аркуш 80: Чи вона встане?
Франсіско де Гойя, 1814-1820
Офорт, акварель, шліфована акватинта
Ця фігура в центрі – алегорія незалежної Іспанії.
Жінка, лежачи на спині, купається в ореолі світла й ніби
намагається сісти. Правда схована в тіні. Але ченці, зображені
подекуди з головами тварин, стежать за нею й перешкоджають їй:
зверніть увагу на монаха, що піднімає камінь. Та все ж одна постать,
охоплена світлом, молиться за воскресіння.
1814
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-09
Сама собі в своїй господі
Тарас Шевченко, 1859
Папір, плюр, офорт, акватинта
Молода напівоголена жінка після ночі гуляння заснула з
тліючою цигаркою в руці. Вона почувається затишно вдома і навряд
чи відчуває сором. Цигарка та гральні карти, недбало кинуті на
столику, лише підкреслюють безсоромність цієї жінки.
Розплелася густа коса
Аж до пояса,
Розкрилися перси-гори —
Хвилі серед моря,
Засіяли карі очі —
Зорі серед ночі,
Білі руки простяглися —
Так би й обвилися
Кругом стану...
«Дівичії ночі...», 1844
1859
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-06
Серед товаришів
Тарас Шевченко, 1851
Кольоровий папір, сепія, білило
Въ бЂломъ кителЂ за столомъ сидитъ Шевченко и чинитъ
карандашъ, передъ нимъ стоитъ его товарищъ — натурщикъ
обнаженный до бедеръ и рассматриваетъ нарисованн[ое]. (Писано
въ ссылкЂ), – напис на звороті аркуша.
То так і я тепер пишу,
Папір тілько, чорнило трачу...
А перш! Єй-богу, не брешу!
Згадаю що чи що набачу,
То так утну, що аж заплачу.
І ніби сам перелечу
Хоч на годину на Вкраїну,
На неї гляну, подивлюсь,
І, мов добро кому зроблю,
Так любо серце одпочине...
«То так і я тепер пишу...», 1847
1851
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Лицемірство"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Внутрішнє Руйнування людини,
яка лицемірить
у всіх
аспектах життя.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-06
Скульптура «Материнство»
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Нічого немає сильнішого
і потужнішого,
ніж сила
Любові Матері.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-06
Скульптура «Сором»
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Багато людей
на світі
все ще
змушені
приховувати свою
Сексуальність.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-04
Скульптура "Кінечність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Все
Має Початок
і Кінець.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Людяність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017.
Наша здатність
відчувати Любов
і жертвувати собою заради один одного –
головна різниця
між машинами і людьми.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Мистецтво"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Талант,
Пристрасть і
Жертовність.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Самотність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Немає більшої самотності,
ніж порожнє Серце.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Співіснування"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Тільки Повага
може гарантувати
Співіснування
в Гармонії між
Людьми різних
Культур або Релігій.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Сутність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Ми не можемо
змінити те,
чим Ми є.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Автопортрет зі свічкою
Тарас Шевченко, 1860
Папір, офорт, акватинта
Обличчя молодого Шевченка з проникливим поглядом ніби виступає з мороку, освітлене свічкою. Він не закриває джерело світла, а демонстративно підносить його, вогник пломеніє трохи вище голови.
Думи душу осідають,
І капають сльози.
І хочеться сповідатись,
Серце розповити,
І хочеться... Боже милий!
Як хочеться жити,
І любити Твою правду,
І весь світ обняти!
«Ми восени такі похожі...», 1849
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-04
Діоген
Тарас Шевченко, 1856
Папір, бістр, сепія
Давньогрецький філософ Діоген, за легендою, жив у бочці, бо
заперечував користь цивілізації для людини. Ходив із ліхтарем удень
серед байдужого натовпу зі словами "шукаю людину".
В неволі, в самоті немає,
Нема з ким серце поєднать.
Та сам собі оце шукаю
Когось-то, з ним щоб
розмовлять.
Шукаю Бога, а нахожу
Таке, що цур йому й казать...
«В неволі, в самоті немає...»,
1848
1856
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-08
Державний кулак (Байгуші під вікном)
Тарас Шевченко, 1855 – 1856
Папір, сепія
Хлопчик, сховавши за своєю спиною мисочку для милостині,
ніби й не надіється отримати щось із величезної руки, яка чи-то
погрожує, чи-то протягує йому копійку, затиснуту в кулаці.
Не так тії вороги,
Як добрії люди —
І окрадуть, жалкуючи,
Плачучи, осудять,
І попросять тебе в хату,
І будуть вітати,
І питать тебе про тебе,
Щоб потім сміятись...
«Не так тії вороги...», 1848
1855
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-07
Капрічос, аркуш 25: Адже він розбив глек...
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, акватинта та суха голка
Нещасна мати більше жалкує розбитого глека, ніж шкіру
дитини й її відчуття.
Щоб дати синові гарної прочуханки, необхідно йому зняти
штани. Але у людей тільки дві руки.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 32: За те, що вона була надто вразлива
Франсіско де Гойя, 1799
Акватинта
Вірогідно, бідна дівчина, допомігши невдячному, сама
опинилася в казематі.
Молода, красива, нещасна й самотня. Такий світ.
Заснований на типових подіях епохи.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 43: Сон розуму породжує чудовиська
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт та акватинта
Цей офорт мав відкривати збірку, адже показує нам митця, під
час сну якого народжуються монстри.
Уява без розуму породжує неймовірних чудовиськ; але в
поєднанні із розумом уява стає матір’ю мистецтв та джерелом
створюваних ним чудес.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 55: До самої смерті
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, шліфована акватинта та суха голка
Є на світі пристаркуваті жінки, які люблять виряджатися, як
молоді дівчата, та які вірять жалюгідним паразитам, а ті, у свою
чергу, використовують їхню «красу» в особистих корисливих цілях.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 5: Яке йшло, таке й здибало
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, акватинта та суха голка
Вади, як жіночі, так і чоловічі, походять від поганого
виховання. Розпуста чоловіків нічим не поступається розпусті жінок.
Панянка на цій гравюрі така ж нерозважлива, як і чепурун, що
залицяється до неї. А що ж до двох старих, то обидві однаково
огидні.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 6: Ніхто нікого не впізнає
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт і шліфована акватинта
Карнавальні маски не приховують особистість, хоча всі
прикидаються, що не впізнають один одного. Маска допомагає їм
робити, що вони хочуть і догоджати собі.
Але в карнавалі життя нема жодного обману: навіть не роги, а
знак рогоносця, видно й крізь маску.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 8: її вкрали!
Франсіско де Гойя , 1799
Офорт та шліфована акватинта
Якщо леді та її родина не охороняють добре ім'я та гідність
пані, вона легко може мимоволі опинитися в ситуації, в яку ніколи не
хотіла б потрапити.
Або, простіше кажучи, двоє шахраїв викрадають молоду жінку.
1799
Автор: Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 1. Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес, художник.
Франсіско де Гойя, 1799. Офорт, акватинта, суха голка та граверний різець. У підготовчому рисунку, Гойя не виділив напівзакриті очі та погляд набік. Поза, вибрана у фінальному варіанті, показує художника більш скептично, критично. Автору було 43.
1799
Автор: Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Опубліковано: 2022-06-04
Лихоліття війни, аркуш 59: Навіщо та чаша?
Франсіско де Гойя, 1814-1820
Офорт, акварель, шліфована акватинта
Дві виснажені жінки лежать на землі, одна з них непритомна й
знесилена, третя подає вмираючій чашку води. Але, очевидно, вона
їй не допоможе.
1814
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Лихоліття війни, аркуш 80: Чи вона встане?
Франсіско де Гойя, 1814-1820
Офорт, акварель, шліфована акватинта
Ця фігура в центрі – алегорія незалежної Іспанії.
Жінка, лежачи на спині, купається в ореолі світла й ніби
намагається сісти. Правда схована в тіні. Але ченці, зображені
подекуди з головами тварин, стежать за нею й перешкоджають їй:
зверніть увагу на монаха, що піднімає камінь. Та все ж одна постать,
охоплена світлом, молиться за воскресіння.
1814
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-09
Сама собі в своїй господі
Тарас Шевченко, 1859
Папір, плюр, офорт, акватинта
Молода напівоголена жінка після ночі гуляння заснула з
тліючою цигаркою в руці. Вона почувається затишно вдома і навряд
чи відчуває сором. Цигарка та гральні карти, недбало кинуті на
столику, лише підкреслюють безсоромність цієї жінки.
Розплелася густа коса
Аж до пояса,
Розкрилися перси-гори —
Хвилі серед моря,
Засіяли карі очі —
Зорі серед ночі,
Білі руки простяглися —
Так би й обвилися
Кругом стану...
«Дівичії ночі...», 1844
1859
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-06
Серед товаришів
Тарас Шевченко, 1851
Кольоровий папір, сепія, білило
Въ бЂломъ кителЂ за столомъ сидитъ Шевченко и чинитъ
карандашъ, передъ нимъ стоитъ его товарищъ — натурщикъ
обнаженный до бедеръ и рассматриваетъ нарисованн[ое]. (Писано
въ ссылкЂ), – напис на звороті аркуша.
То так і я тепер пишу,
Папір тілько, чорнило трачу...
А перш! Єй-богу, не брешу!
Згадаю що чи що набачу,
То так утну, що аж заплачу.
І ніби сам перелечу
Хоч на годину на Вкраїну,
На неї гляну, подивлюсь,
І, мов добро кому зроблю,
Так любо серце одпочине...
«То так і я тепер пишу...», 1847
1851
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Лицемірство"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Внутрішнє Руйнування людини,
яка лицемірить
у всіх
аспектах життя.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-06
Скульптура «Материнство»
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Нічого немає сильнішого
і потужнішого,
ніж сила
Любові Матері.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-06
Скульптура «Сором»
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Багато людей
на світі
все ще
змушені
приховувати свою
Сексуальність.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-04
Скульптура "Кінечність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Все
Має Початок
і Кінець.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Людяність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017.
Наша здатність
відчувати Любов
і жертвувати собою заради один одного –
головна різниця
між машинами і людьми.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Мистецтво"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Талант,
Пристрасть і
Жертовність.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Самотність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Немає більшої самотності,
ніж порожнє Серце.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Співіснування"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Тільки Повага
може гарантувати
Співіснування
в Гармонії між
Людьми різних
Культур або Релігій.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Сутність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Ми не можемо
змінити те,
чим Ми є.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-08
Автопортрет зі свічкою
Тарас Шевченко, 1860
Папір, офорт, акватинта
Обличчя молодого Шевченка з проникливим поглядом ніби виступає з мороку, освітлене свічкою. Він не закриває джерело світла, а демонстративно підносить його, вогник пломеніє трохи вище голови.
Думи душу осідають,
І капають сльози.
І хочеться сповідатись,
Серце розповити,
І хочеться... Боже милий!
Як хочеться жити,
І любити Твою правду,
І весь світ обняти!
«Ми восени такі похожі...», 1849
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-04
Діоген
Тарас Шевченко, 1856
Папір, бістр, сепія
Давньогрецький філософ Діоген, за легендою, жив у бочці, бо
заперечував користь цивілізації для людини. Ходив із ліхтарем удень
серед байдужого натовпу зі словами "шукаю людину".
В неволі, в самоті немає,
Нема з ким серце поєднать.
Та сам собі оце шукаю
Когось-то, з ним щоб
розмовлять.
Шукаю Бога, а нахожу
Таке, що цур йому й казать...
«В неволі, в самоті немає...»,
1848
1856
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-08
Державний кулак (Байгуші під вікном)
Тарас Шевченко, 1855 – 1856
Папір, сепія
Хлопчик, сховавши за своєю спиною мисочку для милостині,
ніби й не надіється отримати щось із величезної руки, яка чи-то
погрожує, чи-то протягує йому копійку, затиснуту в кулаці.
Не так тії вороги,
Як добрії люди —
І окрадуть, жалкуючи,
Плачучи, осудять,
І попросять тебе в хату,
І будуть вітати,
І питать тебе про тебе,
Щоб потім сміятись...
«Не так тії вороги...», 1848
1855
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-07
Капрічос, аркуш 25: Адже він розбив глек...
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, акватинта та суха голка
Нещасна мати більше жалкує розбитого глека, ніж шкіру
дитини й її відчуття.
Щоб дати синові гарної прочуханки, необхідно йому зняти
штани. Але у людей тільки дві руки.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 32: За те, що вона була надто вразлива
Франсіско де Гойя, 1799
Акватинта
Вірогідно, бідна дівчина, допомігши невдячному, сама
опинилася в казематі.
Молода, красива, нещасна й самотня. Такий світ.
Заснований на типових подіях епохи.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 43: Сон розуму породжує чудовиська
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт та акватинта
Цей офорт мав відкривати збірку, адже показує нам митця, під
час сну якого народжуються монстри.
Уява без розуму породжує неймовірних чудовиськ; але в
поєднанні із розумом уява стає матір’ю мистецтв та джерелом
створюваних ним чудес.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 55: До самої смерті
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, шліфована акватинта та суха голка
Є на світі пристаркуваті жінки, які люблять виряджатися, як
молоді дівчата, та які вірять жалюгідним паразитам, а ті, у свою
чергу, використовують їхню «красу» в особистих корисливих цілях.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 5: Яке йшло, таке й здибало
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, акватинта та суха голка
Вади, як жіночі, так і чоловічі, походять від поганого
виховання. Розпуста чоловіків нічим не поступається розпусті жінок.
Панянка на цій гравюрі така ж нерозважлива, як і чепурун, що
залицяється до неї. А що ж до двох старих, то обидві однаково
огидні.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Капрічос, аркуш 6: Ніхто нікого не впізнає
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт і шліфована акватинта
Карнавальні маски не приховують особистість, хоча всі
прикидаються, що не впізнають один одного. Маска допомагає їм
робити, що вони хочуть і догоджати собі.
Але в карнавалі життя нема жодного обману: навіть не роги, а
знак рогоносця, видно й крізь маску.
1799
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 8: її вкрали!
Франсіско де Гойя , 1799
Офорт та шліфована акватинта
Якщо леді та її родина не охороняють добре ім'я та гідність
пані, вона легко може мимоволі опинитися в ситуації, в яку ніколи не
хотіла б потрапити.
Або, простіше кажучи, двоє шахраїв викрадають молоду жінку.
1799
Автор: Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Опубліковано: 2022-06-06
Капрічос, аркуш 1. Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес, художник.
Франсіско де Гойя, 1799. Офорт, акватинта, суха голка та граверний різець. У підготовчому рисунку, Гойя не виділив напівзакриті очі та погляд набік. Поза, вибрана у фінальному варіанті, показує художника більш скептично, критично. Автору було 43.
1799
Автор: Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Опубліковано: 2022-06-04
Лихоліття війни, аркуш 59: Навіщо та чаша?
Франсіско де Гойя, 1814-1820
Офорт, акварель, шліфована акватинта
Дві виснажені жінки лежать на землі, одна з них непритомна й
знесилена, третя подає вмираючій чашку води. Але, очевидно, вона
їй не допоможе.
1814
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-08
Лихоліття війни, аркуш 80: Чи вона встане?
Франсіско де Гойя, 1814-1820
Офорт, акварель, шліфована акватинта
Ця фігура в центрі – алегорія незалежної Іспанії.
Жінка, лежачи на спині, купається в ореолі світла й ніби
намагається сісти. Правда схована в тіні. Але ченці, зображені
подекуди з головами тварин, стежать за нею й перешкоджають їй:
зверніть увагу на монаха, що піднімає камінь. Та все ж одна постать,
охоплена світлом, молиться за воскресіння.
1814
Автор: Франсіско де Гойя
Опубліковано: 2022-06-09
Сама собі в своїй господі
Тарас Шевченко, 1859
Папір, плюр, офорт, акватинта
Молода напівоголена жінка після ночі гуляння заснула з
тліючою цигаркою в руці. Вона почувається затишно вдома і навряд
чи відчуває сором. Цигарка та гральні карти, недбало кинуті на
столику, лише підкреслюють безсоромність цієї жінки.
Розплелася густа коса
Аж до пояса,
Розкрилися перси-гори —
Хвилі серед моря,
Засіяли карі очі —
Зорі серед ночі,
Білі руки простяглися —
Так би й обвилися
Кругом стану...
«Дівичії ночі...», 1844
1859
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-06
Серед товаришів
Тарас Шевченко, 1851
Кольоровий папір, сепія, білило
Въ бЂломъ кителЂ за столомъ сидитъ Шевченко и чинитъ
карандашъ, передъ нимъ стоитъ его товарищъ — натурщикъ
обнаженный до бедеръ и рассматриваетъ нарисованн[ое]. (Писано
въ ссылкЂ), – напис на звороті аркуша.
То так і я тепер пишу,
Папір тілько, чорнило трачу...
А перш! Єй-богу, не брешу!
Згадаю що чи що набачу,
То так утну, що аж заплачу.
І ніби сам перелечу
Хоч на годину на Вкраїну,
На неї гляну, подивлюсь,
І, мов добро кому зроблю,
Так любо серце одпочине...
«То так і я тепер пишу...», 1847
1851
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2022-06-08
Скульптура "Лицемірство"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Внутрішнє Руйнування людини,
яка лицемірить
у всіх
аспектах життя.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-06
Скульптура «Материнство»
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Нічого немає сильнішого
і потужнішого,
ніж сила
Любові Матері.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-06
Скульптура «Сором»
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Багато людей
на світі
все ще
змушені
приховувати свою
Сексуальність.
2017
Автор: Карлос Гарсія Лаос
Опубліковано: 2022-06-04
Карлос Гарсія Лаос
"Кінечність", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Кінечність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Все
Має Початок
і Кінець.
"Кінечність", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1629 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Карлос Гарсія Лаос
"Людяність", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Людяність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017.
Наша здатність
відчувати Любов
і жертвувати собою заради один одного –
головна різниця
між машинами і людьми.
"Людяність", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1623 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Карлос Гарсія Лаос
"Мистецтво", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Мистецтво"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Талант,
Пристрасть і
Жертовність.
"Мистецтво", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1626 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Карлос Гарсія Лаос
"Самотність", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Самотність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Немає більшої самотності,
ніж порожнє Серце.
"Самотність", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1617 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Карлос Гарсія Лаос
"Співіснування", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Співіснування"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Тільки Повага
може гарантувати
Співіснування
в Гармонії між
Людьми різних
Культур або Релігій.
"Співіснування", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1620 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Карлос Гарсія Лаос
"Сутність", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Сутність"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Ми не можемо
змінити те,
чим Ми є.
"Сутність", скульптура Карлоса Гарсія Лаоса
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1614 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Шевченко Т.Г.
Автопортрет зі свічкою, малюнок Тараса Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Автопортрет зі свічкою
Тарас Шевченко, 1860
Папір, офорт, акватинта
Обличчя молодого Шевченка з проникливим поглядом ніби виступає з мороку, освітлене свічкою. Він не закриває джерело світла, а демонстративно підносить його, вогник пломеніє трохи вище голови.
Думи душу осідають,
І капають сльози.
І хочеться сповідатись,
Серце розповити,
І хочеться... Боже милий!
Як хочеться жити,
І любити Твою правду,
І весь світ обняти!
«Ми восени такі похожі...», 1849
Автопортрет зі свічкою, малюнок Тараса Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1590 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-03 |
Шевченко Т.Г.
Діоген, малюнок Тараса Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Діоген
Тарас Шевченко, 1856
Папір, бістр, сепія
Давньогрецький філософ Діоген, за легендою, жив у бочці, бо
заперечував користь цивілізації для людини. Ходив із ліхтарем удень
серед байдужого натовпу зі словами "шукаю людину".
В неволі, в самоті немає,
Нема з ким серце поєднать.
Та сам собі оце шукаю
Когось-то, з ним щоб
розмовлять.
Шукаю Бога, а нахожу
Таке, що цур йому й казать...
«В неволі, в самоті немає...»,
1848
Діоген, малюнок Тараса Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1619 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Шевченко Т.Г.
Державний кулак (Байгуші під вікном), картина Т. Г. Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Державний кулак (Байгуші під вікном)
Тарас Шевченко, 1855 – 1856
Папір, сепія
Хлопчик, сховавши за своєю спиною мисочку для милостині,
ніби й не надіється отримати щось із величезної руки, яка чи-то
погрожує, чи-то протягує йому копійку, затиснуту в кулаці.
Не так тії вороги,
Як добрії люди —
І окрадуть, жалкуючи,
Плачучи, осудять,
І попросять тебе в хату,
І будуть вітати,
І питать тебе про тебе,
Щоб потім сміятись...
«Не так тії вороги...», 1848
Державний кулак (Байгуші під вікном), картина Т. Г. Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1613 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 25: Адже він розбив глек, Франсіска де Гойя-і-Лусієнтес
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 25: Адже він розбив глек...
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, акватинта та суха голка
Нещасна мати більше жалкує розбитого глека, ніж шкіру
дитини й її відчуття.
Щоб дати синові гарної прочуханки, необхідно йому зняти
штани. Але у людей тільки дві руки.
Капрічос, аркуш 25: Адже він розбив глек, Франсіска де Гойя-і-Лусієнтес
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1596 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-05 |
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 32: За те, що вона була надто вразлива, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 32: За те, що вона була надто вразлива
Франсіско де Гойя, 1799
Акватинта
Вірогідно, бідна дівчина, допомігши невдячному, сама
опинилася в казематі.
Молода, красива, нещасна й самотня. Такий світ.
Заснований на типових подіях епохи.
Капрічос, аркуш 32: За те, що вона була надто вразлива, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1618 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 43: Сон розуму породжує чудовиська, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 43: Сон розуму породжує чудовиська
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт та акватинта
Цей офорт мав відкривати збірку, адже показує нам митця, під
час сну якого народжуються монстри.
Уява без розуму породжує неймовірних чудовиськ; але в
поєднанні із розумом уява стає матір’ю мистецтв та джерелом
створюваних ним чудес.
Капрічос, аркуш 43: Сон розуму породжує чудовиська, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1627 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 55: До самої смерті, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 55: До самої смерті
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, шліфована акватинта та суха голка
Є на світі пристаркуваті жінки, які люблять виряджатися, як
молоді дівчата, та які вірять жалюгідним паразитам, а ті, у свою
чергу, використовують їхню «красу» в особистих корисливих цілях.
Капрічос, аркуш 55: До самої смерті, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1615 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 5: Яке йшло, таке й здибало, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 5: Яке йшло, таке й здибало
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт, акватинта та суха голка
Вади, як жіночі, так і чоловічі, походять від поганого
виховання. Розпуста чоловіків нічим не поступається розпусті жінок.
Панянка на цій гравюрі така ж нерозважлива, як і чепурун, що
залицяється до неї. А що ж до двох старих, то обидві однаково
огидні.
Капрічос, аркуш 5: Яке йшло, таке й здибало, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1621 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 6: Ніхто нікого не впізнає, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтес
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Капрічос, аркуш 6: Ніхто нікого не впізнає
Франсіско де Гойя, 1799
Офорт і шліфована акватинта
Карнавальні маски не приховують особистість, хоча всі
прикидаються, що не впізнають один одного. Маска допомагає їм
робити, що вони хочуть і догоджати собі.
Але в карнавалі життя нема жодного обману: навіть не роги, а
знак рогоносця, видно й крізь маску.
Капрічос, аркуш 6: Ніхто нікого не впізнає, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтес
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1599 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-05 |
Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Капрічос, аркуш 8: її вкрали, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтес
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Капрічос, аркуш 8: її вкрали!
Франсіско де Гойя , 1799
Офорт та шліфована акватинта
Якщо леді та її родина не охороняють добре ім'я та гідність
пані, вона легко може мимоволі опинитися в ситуації, в яку ніколи не
хотіла б потрапити.
Або, простіше кажучи, двоє шахраїв викрадають молоду жінку.
Капрічос, аркуш 8: її вкрали, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтес
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1593 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-05 |
Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Капрічос, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтес
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Капрічос, аркуш 1. Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес, художник.
Франсіско де Гойя, 1799. Офорт, акватинта, суха голка та граверний різець. У підготовчому рисунку, Гойя не виділив напівзакриті очі та погляд набік. Поза, вибрана у фінальному варіанті, показує художника більш скептично, критично. Автору було 43.
Капрічос, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтес
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя-і-Лусієнтес
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1589 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-03 |
Франсіско де Гойя
Лихоліття війни, аркуш 59: Навіщо та чаша?, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Лихоліття війни, аркуш 59: Навіщо та чаша?
Франсіско де Гойя, 1814-1820
Офорт, акварель, шліфована акватинта
Дві виснажені жінки лежать на землі, одна з них непритомна й
знесилена, третя подає вмираючій чашку води. Але, очевидно, вона
їй не допоможе.
Лихоліття війни, аркуш 59: Навіщо та чаша?, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1624 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Франсіско де Гойя
Лихоліття війни, аркуш 80: Чи вона встане?, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Лихоліття війни, аркуш 80: Чи вона встане?
Франсіско де Гойя, 1814-1820
Офорт, акварель, шліфована акватинта
Ця фігура в центрі – алегорія незалежної Іспанії.
Жінка, лежачи на спині, купається в ореолі світла й ніби
намагається сісти. Правда схована в тіні. Але ченці, зображені
подекуди з головами тварин, стежать за нею й перешкоджають їй:
зверніть увагу на монаха, що піднімає камінь. Та все ж одна постать,
охоплена світлом, молиться за воскресіння.
Лихоліття війни, аркуш 80: Чи вона встане?, малюнок Франсіска де Гойя-і-Лусієнтеса
Authors and responsible:
Франсіско де Гойя
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1630 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-08 |
Шевченко Т.Г.
Сама собі в своїй господі, малюнок Тараса Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Сама собі в своїй господі
Тарас Шевченко, 1859
Папір, плюр, офорт, акватинта
Молода напівоголена жінка після ночі гуляння заснула з
тліючою цигаркою в руці. Вона почувається затишно вдома і навряд
чи відчуває сором. Цигарка та гральні карти, недбало кинуті на
столику, лише підкреслюють безсоромність цієї жінки.
Розплелася густа коса
Аж до пояса,
Розкрилися перси-гори —
Хвилі серед моря,
Засіяли карі очі —
Зорі серед ночі,
Білі руки простяглися —
Так би й обвилися
Кругом стану...
«Дівичії ночі...», 1844
Сама собі в своїй господі, малюнок Тараса Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1594 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-05 |
Шевченко Т.Г.
Серед товаришів, малюнок Тараса Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Серед товаришів
Тарас Шевченко, 1851
Кольоровий папір, сепія, білило
Въ бЂломъ кителЂ за столомъ сидитъ Шевченко и чинитъ
карандашъ, передъ нимъ стоитъ его товарищъ — натурщикъ
обнаженный до бедеръ и рассматриваетъ нарисованн[ое]. (Писано
въ ссылкЂ), – напис на звороті аркуша.
То так і я тепер пишу,
Папір тілько, чорнило трачу...
А перш! Єй-богу, не брешу!
Згадаю що чи що набачу,
То так утну, що аж заплачу.
І ніби сам перелечу
Хоч на годину на Вкраїну,
На неї гляну, подивлюсь,
І, мов добро кому зроблю,
Так любо серце одпочине...
«То так і я тепер пишу...», 1847
Серед товаришів, малюнок Тараса Шевченка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1628 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-07 |
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Лицемірство", Карлос Гарсія Лаос
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Лицемірство"
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Внутрішнє Руйнування людини,
яка лицемірить
у всіх
аспектах життя.
Скульптура "Лицемірство", Карлос Гарсія Лаос
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1598 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-05 |
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Материнство", Карлос Гарсія Лаос
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура «Материнство»
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Нічого немає сильнішого
і потужнішого,
ніж сила
Любові Матері.
Скульптура "Материнство", Карлос Гарсія Лаос
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1595 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-05 |
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура "Сором", Карлос Гарсія Лаос
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Скульптура «Сором»
Карлос Гарсія Лаос, 2017
Багато людей
на світі
все ще
змушені
приховувати свою
Сексуальність.
Скульптура "Сором", Карлос Гарсія Лаос
Authors and responsible:
Карлос Гарсія Лаос
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1592 |
Дата онлайнової публікації | 2022-06-03 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.