2024
Автор: Національний музей Тараса Шевченка
Опубліковано: 2025-04-17
З 19 грудня до 12 січня у Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка творів Марії Примаченко “Сині чудасії”.
На виставці представлено 35 унікальних робіт Марії Примаченко з колекції Національного музею Тараса Шевченка. Сині та блакитні кольори у творах художниці наповнені енергією душевного піднесення, вірою в чудеса та передчуттям доброго майбутнього.
“Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей; там, на піску, малювала я всілякі квіти, раніше бачені. Аж раптом помітила я синій глей, і він так мені сподобався, що я набрала його в пелену й розмалювала нашу хату… Кожен приходив дивитися на дивину”, — розповідала Марія Оксентіївна. Водночас художниця ніколи не боялася власної уяви, а навпаки давала їй волю і живилася від неї у непрості періоди життя. Тому Примаченко взяла до рук пензля навіть після 20-тилітньої перерви, спричиненої ІІ Світовою війною, де втратила чоловіка. Завдяки вірності мисткині власним творчим прагненням з'явилося багато неймовірних творів, за які її заслужено називають “Національною легендою України”.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2025-01-02
З 19 грудня до 12 січня у Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка творів Марії Примаченко “Сині чудасії”.
На виставці представлено 35 унікальних робіт Марії Примаченко з колекції Національного музею Тараса Шевченка. Сині та блакитні кольори у творах художниці наповнені енергією душевного піднесення, вірою в чудеса та передчуттям доброго майбутнього.
“Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей; там, на піску, малювала я всілякі квіти, раніше бачені. Аж раптом помітила я синій глей, і він так мені сподобався, що я набрала його в пелену й розмалювала нашу хату… Кожен приходив дивитися на дивину”, — розповідала Марія Оксентіївна. Водночас художниця ніколи не боялася власної уяви, а навпаки давала їй волю і живилася від неї у непрості періоди життя. Тому Примаченко взяла до рук пензля навіть після 20-тилітньої перерви, спричиненої ІІ Світовою війною, де втратила чоловіка. Завдяки вірності мисткині власним творчим прагненням з'явилося багато неймовірних творів, за які її заслужено називають “Національною легендою України”.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-28
6 грудня 2024 р. в Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка “Катерина Білокур. Квіти на блакитному”. В центрі експозиції — полотно, яке художниця присвятила Музею. Білокур розпочала роботу над ним у 1942 році, коли її рідне село перебувало під німецькою окупацією.
“Війна! І потемнів мені світ білий. Кругом і гухало, і бухало…“ — згадувала художниця в 1947 році. Та попри трагічні обставини, Катерина Білокур створила світлий і життєствердний світ, обертаючи власну мистецьку оптику до мирного майбутнього.
У мистецьких колах про художницю дізналися саме під час війни, у 1940 році, коли її картини почали експонувати на виставках у Полтаві та Києві. Через спротив рідних вона не здобула фахової освіти, і це суттєво ускладнило її шлях до мрії стати професійною художницею. Та жодні труднощі не спинили Катерину Білокур.
Шевченко був для неї орієнтиром, прикладом, адже сам попри всі виклики став професійним художником. Коли було особливо важко, Білокур зверталася до нього у внутрішньому діалозі, навіть здійснила паломництво на могилу Шевченка.
Виставка “Катерина Білокур. Квіти на блакитному” розпочинає проєкт “Мисткині” Національного музею Тараса Шевченка, присвячений українським художницям. Команда музею надалі представлятиме мисткинь, які брали за основу сюжети й образи з поезії Шевченка чи прийшли в професію, надихнувшись його прикладом, і чиї твори є частиною колекції музею.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-21
1942-1943
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-21
2024
Автор: Національний музей Тараса Шевченка
Опубліковано: 2025-04-17
З 19 грудня до 12 січня у Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка творів Марії Примаченко “Сині чудасії”.
На виставці представлено 35 унікальних робіт Марії Примаченко з колекції Національного музею Тараса Шевченка. Сині та блакитні кольори у творах художниці наповнені енергією душевного піднесення, вірою в чудеса та передчуттям доброго майбутнього.
“Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей; там, на піску, малювала я всілякі квіти, раніше бачені. Аж раптом помітила я синій глей, і він так мені сподобався, що я набрала його в пелену й розмалювала нашу хату… Кожен приходив дивитися на дивину”, — розповідала Марія Оксентіївна. Водночас художниця ніколи не боялася власної уяви, а навпаки давала їй волю і живилася від неї у непрості періоди життя. Тому Примаченко взяла до рук пензля навіть після 20-тилітньої перерви, спричиненої ІІ Світовою війною, де втратила чоловіка. Завдяки вірності мисткині власним творчим прагненням з'явилося багато неймовірних творів, за які її заслужено називають “Національною легендою України”.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2025-01-02
З 19 грудня до 12 січня у Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка творів Марії Примаченко “Сині чудасії”.
На виставці представлено 35 унікальних робіт Марії Примаченко з колекції Національного музею Тараса Шевченка. Сині та блакитні кольори у творах художниці наповнені енергією душевного піднесення, вірою в чудеса та передчуттям доброго майбутнього.
“Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей; там, на піску, малювала я всілякі квіти, раніше бачені. Аж раптом помітила я синій глей, і він так мені сподобався, що я набрала його в пелену й розмалювала нашу хату… Кожен приходив дивитися на дивину”, — розповідала Марія Оксентіївна. Водночас художниця ніколи не боялася власної уяви, а навпаки давала їй волю і живилася від неї у непрості періоди життя. Тому Примаченко взяла до рук пензля навіть після 20-тилітньої перерви, спричиненої ІІ Світовою війною, де втратила чоловіка. Завдяки вірності мисткині власним творчим прагненням з'явилося багато неймовірних творів, за які її заслужено називають “Національною легендою України”.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-28
6 грудня 2024 р. в Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка “Катерина Білокур. Квіти на блакитному”. В центрі експозиції — полотно, яке художниця присвятила Музею. Білокур розпочала роботу над ним у 1942 році, коли її рідне село перебувало під німецькою окупацією.
“Війна! І потемнів мені світ білий. Кругом і гухало, і бухало…“ — згадувала художниця в 1947 році. Та попри трагічні обставини, Катерина Білокур створила світлий і життєствердний світ, обертаючи власну мистецьку оптику до мирного майбутнього.
У мистецьких колах про художницю дізналися саме під час війни, у 1940 році, коли її картини почали експонувати на виставках у Полтаві та Києві. Через спротив рідних вона не здобула фахової освіти, і це суттєво ускладнило її шлях до мрії стати професійною художницею. Та жодні труднощі не спинили Катерину Білокур.
Шевченко був для неї орієнтиром, прикладом, адже сам попри всі виклики став професійним художником. Коли було особливо важко, Білокур зверталася до нього у внутрішньому діалозі, навіть здійснила паломництво на могилу Шевченка.
Виставка “Катерина Білокур. Квіти на блакитному” розпочинає проєкт “Мисткині” Національного музею Тараса Шевченка, присвячений українським художницям. Команда музею надалі представлятиме мисткинь, які брали за основу сюжети й образи з поезії Шевченка чи прийшли в професію, надихнувшись його прикладом, і чиї твори є частиною колекції музею.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-21
1942-1943
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-21
2024
Автор: Національний музей Тараса Шевченка
Опубліковано: 2025-04-17
З 19 грудня до 12 січня у Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка творів Марії Примаченко “Сині чудасії”.
На виставці представлено 35 унікальних робіт Марії Примаченко з колекції Національного музею Тараса Шевченка. Сині та блакитні кольори у творах художниці наповнені енергією душевного піднесення, вірою в чудеса та передчуттям доброго майбутнього.
“Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей; там, на піску, малювала я всілякі квіти, раніше бачені. Аж раптом помітила я синій глей, і він так мені сподобався, що я набрала його в пелену й розмалювала нашу хату… Кожен приходив дивитися на дивину”, — розповідала Марія Оксентіївна. Водночас художниця ніколи не боялася власної уяви, а навпаки давала їй волю і живилася від неї у непрості періоди життя. Тому Примаченко взяла до рук пензля навіть після 20-тилітньої перерви, спричиненої ІІ Світовою війною, де втратила чоловіка. Завдяки вірності мисткині власним творчим прагненням з'явилося багато неймовірних творів, за які її заслужено називають “Національною легендою України”.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2025-01-02
З 19 грудня до 12 січня у Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка творів Марії Примаченко “Сині чудасії”.
На виставці представлено 35 унікальних робіт Марії Примаченко з колекції Національного музею Тараса Шевченка. Сині та блакитні кольори у творах художниці наповнені енергією душевного піднесення, вірою в чудеса та передчуттям доброго майбутнього.
“Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей; там, на піску, малювала я всілякі квіти, раніше бачені. Аж раптом помітила я синій глей, і він так мені сподобався, що я набрала його в пелену й розмалювала нашу хату… Кожен приходив дивитися на дивину”, — розповідала Марія Оксентіївна. Водночас художниця ніколи не боялася власної уяви, а навпаки давала їй волю і живилася від неї у непрості періоди життя. Тому Примаченко взяла до рук пензля навіть після 20-тилітньої перерви, спричиненої ІІ Світовою війною, де втратила чоловіка. Завдяки вірності мисткині власним творчим прагненням з'явилося багато неймовірних творів, за які її заслужено називають “Національною легендою України”.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-28
6 грудня 2024 р. в Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка “Катерина Білокур. Квіти на блакитному”. В центрі експозиції — полотно, яке художниця присвятила Музею. Білокур розпочала роботу над ним у 1942 році, коли її рідне село перебувало під німецькою окупацією.
“Війна! І потемнів мені світ білий. Кругом і гухало, і бухало…“ — згадувала художниця в 1947 році. Та попри трагічні обставини, Катерина Білокур створила світлий і життєствердний світ, обертаючи власну мистецьку оптику до мирного майбутнього.
У мистецьких колах про художницю дізналися саме під час війни, у 1940 році, коли її картини почали експонувати на виставках у Полтаві та Києві. Через спротив рідних вона не здобула фахової освіти, і це суттєво ускладнило її шлях до мрії стати професійною художницею. Та жодні труднощі не спинили Катерину Білокур.
Шевченко був для неї орієнтиром, прикладом, адже сам попри всі виклики став професійним художником. Коли було особливо важко, Білокур зверталася до нього у внутрішньому діалозі, навіть здійснила паломництво на могилу Шевченка.
Виставка “Катерина Білокур. Квіти на блакитному” розпочинає проєкт “Мисткині” Національного музею Тараса Шевченка, присвячений українським художницям. Команда музею надалі представлятиме мисткинь, які брали за основу сюжети й образи з поезії Шевченка чи прийшли в професію, надихнувшись його прикладом, і чиї твори є частиною колекції музею.
2024
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-21
1942-1943
Автор: Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Опубліковано: 2024-12-21
Національний музей Тараса Шевченка
Фотофіксація колекції експонованої у виставковому проєкті “МАТЕРІЯ MATTERS. УКРАЇНСЬКИЙ АРТТЕКСТИЛЬ”, 18.07.2024 р. – 01.09.2024 р.
м. Київ, Україна
Authors and responsible:
Національний музей Тараса Шевченка
Український дім ; Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Фотофіксація колекції експонованої у виставковому проєкті “МАТЕРІЯ MATTERS. УКРАЇНСЬКИЙ АРТТЕКСТИЛЬ”, з фондової колекції Національного музею Тараса Шевченка, м. Київ, 18.07.2024 р. – 01.09.2024 р.
Фотофіксація колекції експонованої у виставковому проєкті “МАТЕРІЯ MATTERS. УКРАЇНСЬКИЙ АРТТЕКСТИЛЬ”, 18.07.2024 р. – 01.09.2024 р.
Authors and responsible:
Національний музей Тараса Шевченка
Український дім ; Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL оцифрованого об’єкту | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/visu/3125 |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/3125 |
Дата онлайнової публікації | 2025-04-17 |
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Афіша виставки “Сині Чудасії” Марії Примаченко, 19.12.2024-12.01.2025 р.
м. Київ, Україна
Authors and responsible:
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Афіша виставки “Сині Чудасії” Марії Примаченко, з фондової колекції Національного музею Тараса Шевченка, м. Київ, 19.12.2024-12.01.2025 р.
З 19 грудня до 12 січня у Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка творів Марії Примаченко “Сині чудасії”.
На виставці представлено 35 унікальних робіт Марії Примаченко з колекції Національного музею Тараса Шевченка. Сині та блакитні кольори у творах художниці наповнені енергією душевного піднесення, вірою в чудеса та передчуттям доброго майбутнього.
“Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей; там, на піску, малювала я всілякі квіти, раніше бачені. Аж раптом помітила я синій глей, і він так мені сподобався, що я набрала його в пелену й розмалювала нашу хату… Кожен приходив дивитися на дивину”, — розповідала Марія Оксентіївна. Водночас художниця ніколи не боялася власної уяви, а навпаки давала їй волю і живилася від неї у непрості періоди життя. Тому Примаченко взяла до рук пензля навіть після 20-тилітньої перерви, спричиненої ІІ Світовою війною, де втратила чоловіка. Завдяки вірності мисткині власним творчим прагненням з'явилося багато неймовірних творів, за які її заслужено називають “Національною легендою України”.
Афіша виставки “Сині Чудасії” Марії Примаченко, 19.12.2024-12.01.2025 р.
Authors and responsible:
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/3047 |
Дата онлайнової публікації | 2025-01-02 |
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Фотофіксація експозицій виставки “Сині Чудасії” Марії Примаченко, 19.12.2024-12.01.2025 р.
м. Київ, Україна
Authors and responsible:
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Фотофіксація експозицій виставки “Сині Чудасії” Марії Примаченко, з фондової колекції Національного музею Тараса Шевченка, м. Київ, 19.12.2024-12.01.2025 р.
З 19 грудня до 12 січня у Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка творів Марії Примаченко “Сині чудасії”.
На виставці представлено 35 унікальних робіт Марії Примаченко з колекції Національного музею Тараса Шевченка. Сині та блакитні кольори у творах художниці наповнені енергією душевного піднесення, вірою в чудеса та передчуттям доброго майбутнього.
“Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей; там, на піску, малювала я всілякі квіти, раніше бачені. Аж раптом помітила я синій глей, і він так мені сподобався, що я набрала його в пелену й розмалювала нашу хату… Кожен приходив дивитися на дивину”, — розповідала Марія Оксентіївна. Водночас художниця ніколи не боялася власної уяви, а навпаки давала їй волю і живилася від неї у непрості періоди життя. Тому Примаченко взяла до рук пензля навіть після 20-тилітньої перерви, спричиненої ІІ Світовою війною, де втратила чоловіка. Завдяки вірності мисткині власним творчим прагненням з'явилося багато неймовірних творів, за які її заслужено називають “Національною легендою України”.
Фотофіксація експозицій виставки “Сині Чудасії” Марії Примаченко, 19.12.2024-12.01.2025 р.
Authors and responsible:
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/3044 |
Дата онлайнової публікації | 2024-12-28 |
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Фотофіксація експозицій виставки “Катерина Білокур. Квіти на блакитному”, 6.12.2024 р. – 31.12.2025 р.
м. Київ, Україна
Authors and responsible:
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Фотофіксація експозицій виставки “Катерина Білокур. Квіти на блакитному”, з фондової колекції Національного музею Тараса Шевченка, м. Київ, 6.12.2024 р. – 31.12.2025 р.
6 грудня 2024 р. в Національному музеї Тараса Шевченка розпочала роботу виставка “Катерина Білокур. Квіти на блакитному”. В центрі експозиції — полотно, яке художниця присвятила Музею. Білокур розпочала роботу над ним у 1942 році, коли її рідне село перебувало під німецькою окупацією.
“Війна! І потемнів мені світ білий. Кругом і гухало, і бухало…“ — згадувала художниця в 1947 році. Та попри трагічні обставини, Катерина Білокур створила світлий і життєствердний світ, обертаючи власну мистецьку оптику до мирного майбутнього.
У мистецьких колах про художницю дізналися саме під час війни, у 1940 році, коли її картини почали експонувати на виставках у Полтаві та Києві. Через спротив рідних вона не здобула фахової освіти, і це суттєво ускладнило її шлях до мрії стати професійною художницею. Та жодні труднощі не спинили Катерину Білокур.
Шевченко був для неї орієнтиром, прикладом, адже сам попри всі виклики став професійним художником. Коли було особливо важко, Білокур зверталася до нього у внутрішньому діалозі, навіть здійснила паломництво на могилу Шевченка.
Виставка “Катерина Білокур. Квіти на блакитному” розпочинає проєкт “Мисткині” Національного музею Тараса Шевченка, присвячений українським художницям. Команда музею надалі представлятиме мисткинь, які брали за основу сюжети й образи з поезії Шевченка чи прийшли в професію, надихнувшись його прикладом, і чиї твори є частиною колекції музею.
Фотофіксація експозицій виставки “Катерина Білокур. Квіти на блакитному”, 6.12.2024 р. – 31.12.2025 р.
Authors and responsible:
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/3035 |
Дата онлайнової публікації | 2024-12-21 |
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Квіти на блакитному тлі
1942-1943
м. Київ, Україна
Authors and responsible:
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Катерина Білокур. Квіти на блакитному тлі. 1942-1943.
Квіти на блакитному тлі
Authors and responsible:
Науково-дослідний відділ виставкових проектів, видавничої справи, дитячих музейних програм, зв‘язків із громадскістю
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/3036 |
Дата онлайнової публікації | 2024-12-21 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.