Нарцис і німфа Ехо Шевченко виконав сепію на сюжет старогрецького міфу. За сюжетом красень Нарцис побачив у воді власне відображення — і закохався в себе так сильно, що зрештою загинув від цього почуття. По смерті став квіткою, яку було названо його ім’ям. Історія закінчилася трагічно й для німфи Ехо, безнадійно закоханої в Нарциса. Від неї залишився лише звук. Зліва внизу зображення автор залишив підпис чорнилом: Т. Шевченко. Narcissus and the nymph Echo Shevchenko created a sepia painting based on the story of an ancient Greek myth. According to the story, the handsome Narcissus saw his own reflection in the water and fell in love with himself so much that he eventually died from this feeling. After his death, he became a flower that was named after him. The story also ended tragically for the nymph Echo, who was hopelessly in love with Narcissus. Only a sound remained of her. The author put an ink signature at the bottom left of the image: T. Shevchenko.
1856
Автор: Шевченко Т. Г.
Опубліковано: 2024-12-22
Справа внизу сепією рукою Шевченка позначено: Т. В кінці квітня – на початку травня 1857 р. малюнок було надіслано через Бр. Залеського і С. Сераковського з дарчим написом А. І. Толстій. Тому напис «Т» можна вважати залишком дарчого напису. За характером пейзажу на другому плані початкова дата виконання малюнка визначається літом 1856 р., після одержання Шевченком в кінці квітня першого листа від А. І. Толстої, яка обіцяє вжити заходів для його визволення
1851
Опубліковано: 2023-06-30
Праворуч унизу коричневою аквареллю авторські дата і підпис: 1841. Шевченко. На звороті олівцем напис:T. Schevchenko. Подібний напис є на звороті малюнка "Марія". Внизу на паспарту бронзовою фарбою друкованим шрифтом відтиснуто: T. Schevchenko. Малюнок є авторською копією або варіантом картини, "що зображує циганку", за яку 26 вересня 1841 р. Шевченка було нагороджено срібною медаллю другого ступеня. Іноді акварель помилково ототожнювалася із картиною, хоча за акварельні твори учнів Академії медалями не нагороджували. Д.В. Антонович вважає, що "акварель з ворожкою є повторення олійного образу, за який Шевченко дістав в Академії відзначення в 1841 р., - а це більш ніж імовірно". Такої думки дотримується і О.М. Скворцов: "... нема даних вважати цю акварель тією картиною "Циганка", за яку Шевечнко в 1841 р. одержав другу срібну медаль". Для рослин, зображених унизу на передньому плані акварелі, використано зарисовки 1840-1841 рр. "Куток Смоленського кладовища" та "Бур'яни". Г.М. Честахівський, переказуючи спогади Шевченка, свідчив, що художник часто вміщував рослини на першому плані творів як деталі композиції: "Воно дуже пригоже на картині". Малюнок, можливо, готувався до гравірування та вміщення в альманасі "Утренняя заря", оскільки зберігався в альбомі його видавця В.А. Владиславлєва серед творів інших художників, які в гравюрах-вклейках уміщувалися в цьому виданні. В описі творів альбому Владиславлєва акварель Шевченка значиться під №6 з назвою "Цыганка, гадающая малороссиянке". Малюнок вперше згадано і репродуковано І.Я.Айзенштоком з цією ж назвою і припущенням, що постать дівчини була етюдом до картини "Катерина". Згадується також з назвою "Катерина з ворожкою". Місця зберігання: власність В.А. Владиславлєва; згодом - К.Т. Солдатьонкова; з 1901 - В.І. Солдатьонкова; 1925 - від Н.Г. Солдатьонкової надійшов до ДМОМП; з 1938 - ГКШ; з 1940 - ЦМШ; з 1948 - ДМШ.
1841
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-22
Нарцис і німфа Ехо Шевченко виконав сепію на сюжет старогрецького міфу. За сюжетом красень Нарцис побачив у воді власне відображення — і закохався в себе так сильно, що зрештою загинув від цього почуття. По смерті став квіткою, яку було названо його ім’ям. Історія закінчилася трагічно й для німфи Ехо, безнадійно закоханої в Нарциса. Від неї залишився лише звук. Зліва внизу зображення автор залишив підпис чорнилом: Т. Шевченко. Narcissus and the nymph Echo Shevchenko created a sepia painting based on the story of an ancient Greek myth. According to the story, the handsome Narcissus saw his own reflection in the water and fell in love with himself so much that he eventually died from this feeling. After his death, he became a flower that was named after him. The story also ended tragically for the nymph Echo, who was hopelessly in love with Narcissus. Only a sound remained of her. The author put an ink signature at the bottom left of the image: T. Shevchenko.
1856
Автор: Шевченко Т. Г.
Опубліковано: 2024-12-22
Справа внизу сепією рукою Шевченка позначено: Т. В кінці квітня – на початку травня 1857 р. малюнок було надіслано через Бр. Залеського і С. Сераковського з дарчим написом А. І. Толстій. Тому напис «Т» можна вважати залишком дарчого напису. За характером пейзажу на другому плані початкова дата виконання малюнка визначається літом 1856 р., після одержання Шевченком в кінці квітня першого листа від А. І. Толстої, яка обіцяє вжити заходів для його визволення
1851
Опубліковано: 2023-06-30
Праворуч унизу коричневою аквареллю авторські дата і підпис: 1841. Шевченко. На звороті олівцем напис:T. Schevchenko. Подібний напис є на звороті малюнка "Марія". Внизу на паспарту бронзовою фарбою друкованим шрифтом відтиснуто: T. Schevchenko. Малюнок є авторською копією або варіантом картини, "що зображує циганку", за яку 26 вересня 1841 р. Шевченка було нагороджено срібною медаллю другого ступеня. Іноді акварель помилково ототожнювалася із картиною, хоча за акварельні твори учнів Академії медалями не нагороджували. Д.В. Антонович вважає, що "акварель з ворожкою є повторення олійного образу, за який Шевченко дістав в Академії відзначення в 1841 р., - а це більш ніж імовірно". Такої думки дотримується і О.М. Скворцов: "... нема даних вважати цю акварель тією картиною "Циганка", за яку Шевечнко в 1841 р. одержав другу срібну медаль". Для рослин, зображених унизу на передньому плані акварелі, використано зарисовки 1840-1841 рр. "Куток Смоленського кладовища" та "Бур'яни". Г.М. Честахівський, переказуючи спогади Шевченка, свідчив, що художник часто вміщував рослини на першому плані творів як деталі композиції: "Воно дуже пригоже на картині". Малюнок, можливо, готувався до гравірування та вміщення в альманасі "Утренняя заря", оскільки зберігався в альбомі його видавця В.А. Владиславлєва серед творів інших художників, які в гравюрах-вклейках уміщувалися в цьому виданні. В описі творів альбому Владиславлєва акварель Шевченка значиться під №6 з назвою "Цыганка, гадающая малороссиянке". Малюнок вперше згадано і репродуковано І.Я.Айзенштоком з цією ж назвою і припущенням, що постать дівчини була етюдом до картини "Катерина". Згадується також з назвою "Катерина з ворожкою". Місця зберігання: власність В.А. Владиславлєва; згодом - К.Т. Солдатьонкова; з 1901 - В.І. Солдатьонкова; 1925 - від Н.Г. Солдатьонкової надійшов до ДМОМП; з 1938 - ГКШ; з 1940 - ЦМШ; з 1948 - ДМШ.
1841
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-22
Нарцис і німфа Ехо Шевченко виконав сепію на сюжет старогрецького міфу. За сюжетом красень Нарцис побачив у воді власне відображення — і закохався в себе так сильно, що зрештою загинув від цього почуття. По смерті став квіткою, яку було названо його ім’ям. Історія закінчилася трагічно й для німфи Ехо, безнадійно закоханої в Нарциса. Від неї залишився лише звук. Зліва внизу зображення автор залишив підпис чорнилом: Т. Шевченко. Narcissus and the nymph Echo Shevchenko created a sepia painting based on the story of an ancient Greek myth. According to the story, the handsome Narcissus saw his own reflection in the water and fell in love with himself so much that he eventually died from this feeling. After his death, he became a flower that was named after him. The story also ended tragically for the nymph Echo, who was hopelessly in love with Narcissus. Only a sound remained of her. The author put an ink signature at the bottom left of the image: T. Shevchenko.
1856
Автор: Шевченко Т. Г.
Опубліковано: 2024-12-22
Справа внизу сепією рукою Шевченка позначено: Т. В кінці квітня – на початку травня 1857 р. малюнок було надіслано через Бр. Залеського і С. Сераковського з дарчим написом А. І. Толстій. Тому напис «Т» можна вважати залишком дарчого напису. За характером пейзажу на другому плані початкова дата виконання малюнка визначається літом 1856 р., після одержання Шевченком в кінці квітня першого листа від А. І. Толстої, яка обіцяє вжити заходів для його визволення
1851
Опубліковано: 2023-06-30
Праворуч унизу коричневою аквареллю авторські дата і підпис: 1841. Шевченко. На звороті олівцем напис:T. Schevchenko. Подібний напис є на звороті малюнка "Марія". Внизу на паспарту бронзовою фарбою друкованим шрифтом відтиснуто: T. Schevchenko. Малюнок є авторською копією або варіантом картини, "що зображує циганку", за яку 26 вересня 1841 р. Шевченка було нагороджено срібною медаллю другого ступеня. Іноді акварель помилково ототожнювалася із картиною, хоча за акварельні твори учнів Академії медалями не нагороджували. Д.В. Антонович вважає, що "акварель з ворожкою є повторення олійного образу, за який Шевченко дістав в Академії відзначення в 1841 р., - а це більш ніж імовірно". Такої думки дотримується і О.М. Скворцов: "... нема даних вважати цю акварель тією картиною "Циганка", за яку Шевечнко в 1841 р. одержав другу срібну медаль". Для рослин, зображених унизу на передньому плані акварелі, використано зарисовки 1840-1841 рр. "Куток Смоленського кладовища" та "Бур'яни". Г.М. Честахівський, переказуючи спогади Шевченка, свідчив, що художник часто вміщував рослини на першому плані творів як деталі композиції: "Воно дуже пригоже на картині". Малюнок, можливо, готувався до гравірування та вміщення в альманасі "Утренняя заря", оскільки зберігався в альбомі його видавця В.А. Владиславлєва серед творів інших художників, які в гравюрах-вклейках уміщувалися в цьому виданні. В описі творів альбому Владиславлєва акварель Шевченка значиться під №6 з назвою "Цыганка, гадающая малороссиянке". Малюнок вперше згадано і репродуковано І.Я.Айзенштоком з цією ж назвою і припущенням, що постать дівчини була етюдом до картини "Катерина". Згадується також з назвою "Катерина з ворожкою". Місця зберігання: власність В.А. Владиславлєва; згодом - К.Т. Солдатьонкова; з 1901 - В.І. Солдатьонкова; 1925 - від Н.Г. Солдатьонкової надійшов до ДМОМП; з 1938 - ГКШ; з 1940 - ЦМШ; з 1948 - ДМШ.
1841
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-22
Шевченко Т. Г.
Нарцис і німфа Ехо
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Тарас Шевченко. Нарцис і німфа Ехо. 1856.
Нарцис і німфа Ехо
Шевченко виконав сепію на сюжет старогрецького міфу. За сюжетом красень Нарцис побачив у воді власне відображення — і закохався в себе так сильно, що зрештою загинув від цього почуття. По смерті став квіткою, яку було названо його ім’ям. Історія закінчилася трагічно й для німфи Ехо, безнадійно закоханої в Нарциса. Від неї залишився лише звук.
Зліва внизу зображення автор залишив підпис чорнилом:
Т. Шевченко.
Narcissus and the nymph Echo
Shevchenko created a sepia painting based on the story of an ancient Greek myth. According to the story, the handsome Narcissus saw his own reflection in the water and fell in love with himself so much that he eventually died from this feeling. After his death, he became a flower that was named after him. The story also ended tragically for the nymph Echo, who was hopelessly in love with Narcissus. Only a sound remained of her.
The author put an ink signature at the bottom left of the image: T. Shevchenko.
Нарцис і німфа Ехо
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/3039 |
Дата онлайнової публікації | 2024-12-22 |
Шевченко Т. Г.
В гаремі
м. Санкт-Петербург, Російська імперія
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
В гаремі. 1843, [н. п. травня. С.-Петербург].
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
В гаремі
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Characteristic:
l: 247 мм, a: 200 мм
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2695 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-16 |
Портрет дівчини з собачкою, 1838 р., Шевченко Т. Г.
Портрет дівчини з собачкою, 1838 р., Шевченко Т. Г.
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2283 |
Дата онлайнової публікації | 2023-06-30 |
Хлопчик з кішкою, 1851 р., Шевченко Т. Г.
Справа внизу сепією рукою Шевченка позначено: Т.
В кінці квітня – на початку травня 1857 р. малюнок було надіслано через Бр. Залеського і С. Сераковського з дарчим написом А. І. Толстій. Тому напис «Т» можна вважати залишком дарчого напису.
За характером пейзажу на другому плані початкова дата виконання малюнка визначається літом 1856 р., після одержання Шевченком в кінці квітня першого листа від А. І. Толстої, яка обіцяє вжити заходів для його визволення
Хлопчик з кішкою, 1851 р., Шевченко Т. Г.
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2287 |
Дата онлайнової публікації | 2023-06-30 |
Шевченко Т. Г.
Святий Себастян
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Святий Себастян. [1856. Літо. Мангишлак].
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Святий Себастян
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Characteristic:
h: 254 мм, l: 215 мм
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2173 |
Дата онлайнової публікації | 2023-04-07 |
Шевченко Т. Г.
Благословіння дітей
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Благословіння дітей. [1856. Літо. Мангишлак].
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Благословіння дітей
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Characteristic:
h: 288 мм, l: 217 мм
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2178 |
Дата онлайнової публікації | 2023-04-07 |
Шевченко Т. Г.
Портрет невідомої в бузковій сукні
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Портрет невідомої в бузковій сукні. 1845. [Кінець квітня] або 1846. [Перша половина червня. Київ].
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Портрет невідомої в бузковій сукні
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Characteristic:
h: 283 мм, l: 217 мм
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2177 |
Дата онлайнової публікації | 2023-04-07 |
Шевченко Т. Г.
Портрет Т. П. Катеринич
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Портрет Т.П. Катеринич. 1846. [Кінець січня — перша половина лютого. Село Марківці Козелецького повіту Чернігівської губернії]
Портрет Т. П. Катеринич
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Characteristic:
h: 304 мм, l: 222 мм
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2184 |
Дата онлайнової публікації | 2023-04-08 |
Шевченко Т. Г.
Киргизя
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Киргизя. [1856. Весна – літо – 1857. Н. п. квітня. Мангишлак]
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Киргизя
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Characteristic:
h: 253 мм, l: 197 мм
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2186 |
Дата онлайнової публікації | 2023-04-08 |
Шевченко Т. Г.
Портрет П. В. Енгельгардта
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Портрет П.В. Енгельгардта. 1833. [С.-Петербург]
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Портрет П. В. Енгельгардта
Authors and responsible:
Шевченко Т. Г.
Characteristic:
h: 103 мм, l: 84 мм
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2188 |
Дата онлайнової публікації | 2023-04-08 |
Шевченко Т.Г.
Циганка-ворожка
[С.-Петербург]
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Шевченко Т.Г. Циганка-ворожка. 1841.[С.-Петербург].
Праворуч унизу коричневою аквареллю авторські дата і підпис: 1841. Шевченко.
На звороті олівцем напис:T. Schevchenko. Подібний напис є на звороті малюнка "Марія". Внизу на паспарту бронзовою фарбою друкованим шрифтом відтиснуто: T. Schevchenko.
Малюнок є авторською копією або варіантом картини, "що зображує циганку", за яку 26 вересня 1841 р. Шевченка було нагороджено срібною медаллю другого ступеня. Іноді акварель помилково ототожнювалася із картиною, хоча за акварельні твори учнів Академії медалями не нагороджували. Д.В. Антонович вважає, що "акварель з ворожкою є повторення олійного образу, за який Шевченко дістав в Академії відзначення в 1841 р., - а це більш ніж імовірно". Такої думки дотримується і О.М. Скворцов: "... нема даних вважати цю акварель тією картиною "Циганка", за яку Шевечнко в 1841 р. одержав другу срібну медаль".
Для рослин, зображених унизу на передньому плані акварелі, використано зарисовки 1840-1841 рр. "Куток Смоленського кладовища" та "Бур'яни". Г.М. Честахівський, переказуючи спогади Шевченка, свідчив, що художник часто вміщував рослини на першому плані творів як деталі композиції: "Воно дуже пригоже на картині".
Малюнок, можливо, готувався до гравірування та вміщення в альманасі "Утренняя заря", оскільки зберігався в альбомі його видавця В.А. Владиславлєва серед творів інших художників, які в гравюрах-вклейках уміщувалися в цьому виданні. В описі творів альбому Владиславлєва акварель Шевченка значиться під №6 з назвою "Цыганка, гадающая малороссиянке".
Малюнок вперше згадано і репродуковано І.Я.Айзенштоком з цією ж назвою і припущенням, що постать дівчини була етюдом до картини "Катерина". Згадується також з назвою "Катерина з ворожкою".
Місця зберігання:
власність В.А. Владиславлєва;
згодом - К.Т. Солдатьонкова;
з 1901 - В.І. Солдатьонкова;
1925 - від Н.Г. Солдатьонкової надійшов до ДМОМП;
з 1938 - ГКШ;
з 1940 - ЦМШ;
з 1948 - ДМШ.
Циганка-ворожка
Authors and responsible:
Шевченко Т.Г.
Characteristic:
25,6х20,7 см
h: 25,6 см, l: 20,7 см
Amount: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/19 |
Дата онлайнової публікації | 2021-05-22 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.