У статті розглянуто живопис і килимарство видатного азербайджанського художника Ельдара Гаджиєва, зокрема, авторські роботи з його персональної виставки, яка експонувалася в НМТШ у грудні січні 2022 року. Відвідувачі виставки мали можливість через живопис ознайомитися зі стародавніми звичаями азербайджанського народу, а саме: святкуванням Наврузу (Нового Року), танцем килимів, дізнатися про народні танці молоді, особливості побутових занять місцевих дівчат і жінок (збирання апельсинів, інжиру, ходіння з глеками по воду, птахівництво). Сюжети представлених на виставці килимів мають витоки у творчості всесвітньо відомого середньовічного поета Нізамі, котрий народився на території сучасного Азербайджану і писав перською мовою. До п'ятериці ліро-епічних творів Нізамі увійшли поеми "Іскандер-наме" та "Сім красунь", за мотивами яких були створені окремі килими Гаджиєва.
У статті на основі представлених картин і килимів простежено азербайджанську народну символіку чисел 7 і 4, пов'язану з космогонічними уявленнями і релігійними поглядами давнини, що мають витоки в зороастризмі та ісламі. Символіка сімки і четвірки виразно проглядає у живописі та килимарстві Гаджиєва, котрий у власній творчості дотримується ритмічних закономірностей рідного народно-декоративного мистецтва.
Ознайомлення з першотвором килима "Сім красунь" – однойменною поемою Нізамі, порівняння літературного взірця з авторською роботою Е. Гаджиєва – дасть шевченкознавцям новий ключ до розуміння мотиву поеми "Марія" Т. Шевченка (епізод із козеням перед Благою Вістю Народження Христа).
Досліджено світоглядно-міфологічну основу повсякденних занять азербайджанського народу, яка виявляється у творчості Гаджиєва мимоволі: це образи-символи птахів-деміургів та прадерева у їхніх конкретних варіантах.
У роботі над статтею враховані консультації Е. Гаджиєва та відповіді художника на мої запитання.
2022
Автор: Пономаренко О.Б.
Опубліковано: 2022-04-01
У статті розглянуто живопис і килимарство видатного азербайджанського художника Ельдара Гаджиєва, зокрема, авторські роботи з його персональної виставки, яка експонувалася в НМТШ у грудні січні 2022 року. Відвідувачі виставки мали можливість через живопис ознайомитися зі стародавніми звичаями азербайджанського народу, а саме: святкуванням Наврузу (Нового Року), танцем килимів, дізнатися про народні танці молоді, особливості побутових занять місцевих дівчат і жінок (збирання апельсинів, інжиру, ходіння з глеками по воду, птахівництво). Сюжети представлених на виставці килимів мають витоки у творчості всесвітньо відомого середньовічного поета Нізамі, котрий народився на території сучасного Азербайджану і писав перською мовою. До п'ятериці ліро-епічних творів Нізамі увійшли поеми "Іскандер-наме" та "Сім красунь", за мотивами яких були створені окремі килими Гаджиєва.
У статті на основі представлених картин і килимів простежено азербайджанську народну символіку чисел 7 і 4, пов'язану з космогонічними уявленнями і релігійними поглядами давнини, що мають витоки в зороастризмі та ісламі. Символіка сімки і четвірки виразно проглядає у живописі та килимарстві Гаджиєва, котрий у власній творчості дотримується ритмічних закономірностей рідного народно-декоративного мистецтва.
Ознайомлення з першотвором килима "Сім красунь" – однойменною поемою Нізамі, порівняння літературного взірця з авторською роботою Е. Гаджиєва – дасть шевченкознавцям новий ключ до розуміння мотиву поеми "Марія" Т. Шевченка (епізод із козеням перед Благою Вістю Народження Христа).
Досліджено світоглядно-міфологічну основу повсякденних занять азербайджанського народу, яка виявляється у творчості Гаджиєва мимоволі: це образи-символи птахів-деміургів та прадерева у їхніх конкретних варіантах.
У роботі над статтею враховані консультації Е. Гаджиєва та відповіді художника на мої запитання.
2022
Автор: Пономаренко О.Б.
Опубліковано: 2022-04-01
У статті розглянуто живопис і килимарство видатного азербайджанського художника Ельдара Гаджиєва, зокрема, авторські роботи з його персональної виставки, яка експонувалася в НМТШ у грудні січні 2022 року. Відвідувачі виставки мали можливість через живопис ознайомитися зі стародавніми звичаями азербайджанського народу, а саме: святкуванням Наврузу (Нового Року), танцем килимів, дізнатися про народні танці молоді, особливості побутових занять місцевих дівчат і жінок (збирання апельсинів, інжиру, ходіння з глеками по воду, птахівництво). Сюжети представлених на виставці килимів мають витоки у творчості всесвітньо відомого середньовічного поета Нізамі, котрий народився на території сучасного Азербайджану і писав перською мовою. До п'ятериці ліро-епічних творів Нізамі увійшли поеми "Іскандер-наме" та "Сім красунь", за мотивами яких були створені окремі килими Гаджиєва.
У статті на основі представлених картин і килимів простежено азербайджанську народну символіку чисел 7 і 4, пов'язану з космогонічними уявленнями і релігійними поглядами давнини, що мають витоки в зороастризмі та ісламі. Символіка сімки і четвірки виразно проглядає у живописі та килимарстві Гаджиєва, котрий у власній творчості дотримується ритмічних закономірностей рідного народно-декоративного мистецтва.
Ознайомлення з першотвором килима "Сім красунь" – однойменною поемою Нізамі, порівняння літературного взірця з авторською роботою Е. Гаджиєва – дасть шевченкознавцям новий ключ до розуміння мотиву поеми "Марія" Т. Шевченка (епізод із козеням перед Благою Вістю Народження Христа).
Досліджено світоглядно-міфологічну основу повсякденних занять азербайджанського народу, яка виявляється у творчості Гаджиєва мимоволі: це образи-символи птахів-деміургів та прадерева у їхніх конкретних варіантах.
У роботі над статтею враховані консультації Е. Гаджиєва та відповіді художника на мої запитання.
2022
Автор: Пономаренко О.Б.
Опубліковано: 2022-04-01
Пономаренко О.Б.
Персональна виставка живопису і килимарства Ельдара Гаджиєва в Національному музеї Тараса Шевченка
січень - лютий 2022
м. Київ
Authors and responsible:
Пономаренко О.Б.
Пономаренко Олеся Борисівна
Персональна виставка живопису і килимарства Ельдара Гаджиєва в Національному музеї Тараса Шевченка: ключові мотиви, сюжети, кольори, числова символіка. Перегуки із українськими святами різдвяно-новорічного циклу та весняною (березневою) символікою щедрівок
Публікацію присвячено живопису і килимарству видатного азербайджанського художника Ельдара Гаджиєва, авторським роботам з його персональної виставки, яка експонувалася в Національному музеї Тараса Шевченко (НМТШ) у грудні-січні 2022 року. Виставка "Ельдар Гаджиєв" організована за ініціативою та за підтримки Посольства Азербайджанської Республіки в Україні.
Пономаренко Олеся Борисівна
Персональна виставка живопису і килимарства Ельдара Гаджиєва в Національному музеї Тараса Шевченка
/ На правах рукопису.
Authors and responsible:
Пономаренко О.Б.
Amount: 12 мб
У статті розглянуто живопис і килимарство видатного азербайджанського художника Ельдара Гаджиєва, зокрема, авторські роботи з його персональної виставки, яка експонувалася в НМТШ у грудні січні 2022 року. Відвідувачі виставки мали можливість через живопис ознайомитися зі стародавніми звичаями азербайджанського народу, а саме: святкуванням Наврузу (Нового Року), танцем килимів, дізнатися про народні танці молоді, особливості побутових занять місцевих дівчат і жінок (збирання апельсинів, інжиру, ходіння з глеками по воду, птахівництво). Сюжети представлених на виставці килимів мають витоки у творчості всесвітньо відомого середньовічного поета Нізамі, котрий народився на території сучасного Азербайджану і писав перською мовою. До п'ятериці ліро-епічних творів Нізамі увійшли поеми "Іскандер-наме" та "Сім красунь", за мотивами яких були створені окремі килими Гаджиєва.
У статті на основі представлених картин і килимів простежено азербайджанську народну символіку чисел 7 і 4, пов'язану з космогонічними уявленнями і релігійними поглядами давнини, що мають витоки в зороастризмі та ісламі. Символіка сімки і четвірки виразно проглядає у живописі та килимарстві Гаджиєва, котрий у власній творчості дотримується ритмічних закономірностей рідного народно-декоративного мистецтва.
Ознайомлення з першотвором килима "Сім красунь" – однойменною поемою Нізамі, порівняння літературного взірця з авторською роботою Е. Гаджиєва – дасть шевченкознавцям новий ключ до розуміння мотиву поеми "Марія" Т. Шевченка (епізод із козеням перед Благою Вістю Народження Христа).
Досліджено світоглядно-міфологічну основу повсякденних занять азербайджанського народу, яка виявляється у творчості Гаджиєва мимоволі: це образи-символи птахів-деміургів та прадерева у їхніх конкретних варіантах.
У роботі над статтею враховані консультації Е. Гаджиєва та відповіді художника на мої запитання.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1014 |
Дата онлайнової публікації | 2022-01-18 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.