Автор або виробник |
Шевченко Тарас Григорович |
Назва | Одаліска |
Походження | 1840, С.-Петербург |
Музей, фонд |
Національний музей Тараса Шевченка |
Класифікація |
Образотворче мистецтво Графіка |
Опис оригіналу |
Малюнок з натури виконано на прямокутному аркуші паперу аквареллю. За сюжетом і манерою письма нагадує акварельні малюнки періоду навчання в Академії мистецтв під керівництвом професора Карла Брюллова. У цьому творі, позначеному багатством колірних поєднань та вишуканою грою світлотіні, проявилося властиве Шевченкові тонке відчуття натури, уміння реалістично передавати форми людського тіла. Незвичним тут є те, що за рівнем виконання твір превищує завдання мистецьких студій, оскільки модель трактується не як об'єкт академічних вправ, а як справжній художній образ. На барвистому смугастому ліжку спиною до глядача лежить оголена жінка з покривалом на ногах. В центрі над нею - рожева завіса. Волосся темне з закрученою косою. Окремі елементи оформлення інтер'єру та реквізиту цього малюнка використані також у малюнках "Жінка і ліжку" і "Марія". Твір уперше згаданий 1911 р. з назвою "Спящая женщина". З назвою "Одаліска" прокоментовано і введено до наукового обігу К.В.Широцьким 1915 р. Вперше репродуковано з назвою "Сама собі господиня в хаті" у 1925 р. У ПЗТ твір уміщено з назвою "Натурщиця". |
Надписи, підписи, клейма, печатки тощо | В нижньому лівому куті червоною аквареллю авторські підпис і дата: Шевченко. 1840; праворуч, чорною фарбою, щтамп: "РМ". На звороті чорнилом невиразний напис: "1 Bronzoufu fluy ziu mozigmi treitaj Lauffeit". Малюнок наклеєно на картон. На звороті картону в верхньому лівому куті напис олівцем: К. 1922, поруч: "Гос. Русский музей". Справа штамп "РМ". Посередині штамп: "інвентар музею №58". Під ним - штамп: "Інститут Тараса Шевченка. Харків". В нижньому лівому куті - штамп: "ГКШ-37". |
Стан збереження та дефекти оригіналу |
Задовільний |
Склад / Комплект | Частин / аркушів / складових: 0 |
Фізичні характеристики |
162х205 мм |
Матеріал | папір, акварель |
Техніка | Малюнок |
Історія оригіналу |
Збирання/колекціонування : Власність М.Д. Рєзвого. 1853. Точні дати : 0000-00-00 - Збирання/колекціонування : Власність Д.М. Рєзвого. 1853-1912. Точна дата : 0000-00-00 Збирання/колекціонування : Товариство заохочування художників. 1912-1922 Збирання/колекціонування : Державний російський музей. 1922-1929 Збирання/колекціонування : Чернігвський історичний музей . 1929-1948 Збирання/колекціонування : Державний музей Т.Г.Шевченка . Точні дати : 0000-00-00 - Надходження до фонду/колекції: Державний російський музей, передача |
Мова тексту | Українська |
Бібліографія | 1. Бутник-Сіверський Б. Про вивчення малярської спадщини Т.Г.Шевченка у зв'язку з підготовкою академічного видання його творів // Вісник академії наук УРСР - К., 1953. - №6. - С.12 2. Каталог Шевченковой виставки в Москве по поводу пятидесятилетия со дня его смерти. 1861-1911. - М., 1911. - С.8 - №70 3. Широцький К. Туречиина в картинах Т.Швченка // Збірник пам'яті Т.Шевченка. - К., 1915. - С. 91-94 4. Шевченко та його доюа: Збірник перший. - К., 1925. - С. 196-197 5. Шевченко Т. Повне зібрання творів: У 10 т. - К., 1961. - Т.7, кн.1. - С.12 - №21 6. Юбилейная художественная выставка, посвященная 150-летию со дня рождения Т.Г. Шевченко: Каталог. - Киев, 1964. - С.6 7. Taras Sevcenko: Vystava ozivote d dile. - [Прага, 1968] - №5/1 8.Шевченко-художник: Каталог виставки. - К., 1986. - С.7 9. Владимирский Г.Д., Савинов А.М. Шевченко-художник. Л.-М. 1939 Новицький О. Тарас Шевченко як маляр. Л.-М. 1914. - С.67 Тарас Григорьевич Шевченко. Государственное издательство изобразительного искусства. М. 1961, С.20 |
Тип контента | Зображення |
Медіа-типи/формати | application |
Обсяг ресурсу |
1 files : 0.25 Mb |
Додаткові формати | image/jpeg (1 files : 0.25 Mb) - фото оригіналу |
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/457 |
Дата онлайнової публікації | 2021-11-17 |
На предмет | Національний музей Тараса Шевченка |
На депозитарій | Національний музей Тараса Шевченка |
На ресурс | Національний музей Тараса Шевченка |
На метадані | Національний музей Тараса Шевченка |
Виставки |
1964 Ювілейна Шевченківська виставка, м. Київ, Українська Радянська Соціалістична Республіка, приміщення ВДНГ, Київський державний музей російського мистецтва, виставкові зали Спілки художників України - Москва, Російська Радянська Федеративна Соціалістична Республіка, виставкова зала на Манежній площі 1968 Т. Шевченко. Життя і творчість, Дні культури Української РСР, м. Прага, Чехословаччина, Зали Празького Града, кін. травня – червень, липень 1984 Шевченко-художник. До 170-річчя від дня народження, м. Київ, Українська Радянська Соціалістична Республіка, Республіканський виставковий павільон 2002 Тарас Шевченко-художник, м. Київ, Україна, Національний музей Тараса Шевченка 2002 Тарас Шевченко-художник, м. Київ, Україна, Національний музей Тараса Шевченка 2021 Справжній Шевченко. Мистецька спадщина Шевченка, м. Івано-Франківськ, Україна, Музей мистецтв Прикарпаття, 23.10.21-30.11.21 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими. Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий. Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання, отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі. Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.
Lorem Ipsum - це текст-"риба", що використовується в друкарстві та дизайні. Lorem Ipsum є, фактично, стандартною "рибою" аж з XVI сторіччя, коли невідомий друкар взяв шрифтову гранку та склав на ній підбірку зразків шрифтів. "Риба" не тільки успішно пережила п'ять століть, але й прижилася в електронному верстуванні, залишаючись по суті незмінною. Вона популяризувалась в 60-их роках минулого сторіччя завдяки виданню зразків шрифтів Letraset, які містили уривки з Lorem Ipsum, і вдруге - нещодавно завдяки програмам комп'ютерного верстування на кшталт Aldus Pagemaker, які використовували різні версії Lorem Ipsum.
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.