Назва: | Шевченківська тематика: каталог |
Створювач: | Національний музей Тараса Шевченка |
Стислий опис: | Тематичний каталог створюється відповідно до наповнення музейної колекції. Впродовж існування музею у фондах зібрано велику кількість різноманітного предметного матеріалу, що допомагає якнайкраще розкрити й проілюструвати не лише життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка, а й історичну епоху, мистецьке оточення, особисті зв'язки поета та багато іншого. |
Дата створення: | 2021-10-12 |
Ідентифікатор: | https://collection.museumshevchenko.org.ua/collections/20 |
Права на депозитарій (фонд, колекцію): | Національний музей Тараса Шевченка |
Об'єктів: | 123 |
Дата оновлення: | 2023-03-20 |
Дата публікації: | 2021-10-12 |
Папір; офорт, 426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-747 г
Художник-реставратор Ганна Горишняк, 1977 рік
Внизу на аркуші дарчий напис автора: Н.Я. Макарову на пам'ять Т. Шевченко 1860 квитня 12.
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-08-11
Червоне дерево, сплав на основі міді, луджене залізо; столярні роботи, лакування, лудження, 43,5х35,5х9,5 см
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-2393 дм
Художник-реставратор Любомир Арістархов, 2006 р.
1840–1860 рр.
Опубліковано: 2021-08-14
Ліворуч угорі рукою Шевченка позначено номер, що нині напіввідрізаний: 3 або 5. За списком Г. Честахівського, це "Жіноча статура, по коліна з маленьким хлопчиком" і належить до малюнків, які "рисовані в Петербурзі 1860 року". Це підтверджується зображеними на малюнку речами (настінний годинник, килим, скульптура тощо, які були в шевченковій майстерні-квартирі й зареєстровані у списку предметів, що залишилися після його смерті. У списку М.М. Лазаревського зареєстровано як "Торс Венери". Вперше згадано і репродуковано 1901 р. під назвою "Торс". Згадується під назвами: "Мёртвая натура", "Жіноча спина", "Гіпсовий торс". Місця зберігання: власність Д.Л. Мордовця; з 1899 – ЧМТ; з 1925 – ЧІМ; з 1933 – ГКШ; з 1948 – ДМШ.
[1860]
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-22
Національний музей Тараса Шевченка
Художник-реставратор Олександр Орищак, 2020 рік
Опубліковано: 2021-08-14
Підставою для датування є спогади М.Білозерського пр опочаток роботи Шевченка над цим малюнком: "Около половины марта 1859 г. Кочубей заказал Шевченку написать четыре картины масляными красками, за что назначил 4 т.рубюсер. Помню два сюжета для этих картин: один - "Як русалки місяць ловлять", а другой про Сомка Мушкета".
12 квітня 1860р. Шевченко в листі до М.Я.Макарова згадував пр цей малюнок: "Попросіть у Петра Аркадьєвича [Кочубея] до осени мой рисунок "Русалки". Я хочу дещо поправить і выгравировать к выставке. Если можно, то подателю сего и вручите рисунок...".
Малюнок зустрічається також під назвою "Дніпрові русалки" (Пчела, 1876, №16). З цього малюнка відома гравюра Шаблера. В літературі є помилкова вказівка, що малюнок був у збірці Є.Є.Рейтерна.
Натурниками для композиції "Дніпрові русалки" буди О.Соколенко та Б.Г. Суханов-Подколзін (Б.Суханов-Подколзин. Воспоминания о Т.Г.Шевченко его случайного ученика, М.Г. Бурачек. Великий народний художник. Харків, 1939. С. 44).
Етюди до цього малюнка: "Русалка" (НМТШ Г-700), "Русалка" (НМТШ Г-699), "Русалка" (НМТШ Г-765).
н.р. березня 1859
Автор: Шевченко Тарас Григорович
Опубліковано: 2021-10-27
Папір; офорт, 426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-747 г
Художник-реставратор Ганна Горишняк, 1977 рік
Внизу на аркуші дарчий напис автора: Н.Я. Макарову на пам'ять Т. Шевченко 1860 квитня 12.
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-08-11
Червоне дерево, сплав на основі міді, луджене залізо; столярні роботи, лакування, лудження, 43,5х35,5х9,5 см
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-2393 дм
Художник-реставратор Любомир Арістархов, 2006 р.
1840–1860 рр.
Опубліковано: 2021-08-14
Ліворуч угорі рукою Шевченка позначено номер, що нині напіввідрізаний: 3 або 5. За списком Г. Честахівського, це "Жіноча статура, по коліна з маленьким хлопчиком" і належить до малюнків, які "рисовані в Петербурзі 1860 року". Це підтверджується зображеними на малюнку речами (настінний годинник, килим, скульптура тощо, які були в шевченковій майстерні-квартирі й зареєстровані у списку предметів, що залишилися після його смерті. У списку М.М. Лазаревського зареєстровано як "Торс Венери". Вперше згадано і репродуковано 1901 р. під назвою "Торс". Згадується під назвами: "Мёртвая натура", "Жіноча спина", "Гіпсовий торс". Місця зберігання: власність Д.Л. Мордовця; з 1899 – ЧМТ; з 1925 – ЧІМ; з 1933 – ГКШ; з 1948 – ДМШ.
[1860]
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-22
Національний музей Тараса Шевченка
Художник-реставратор Олександр Орищак, 2020 рік
Опубліковано: 2021-08-14
Підставою для датування є спогади М.Білозерського пр опочаток роботи Шевченка над цим малюнком: "Около половины марта 1859 г. Кочубей заказал Шевченку написать четыре картины масляными красками, за что назначил 4 т.рубюсер. Помню два сюжета для этих картин: один - "Як русалки місяць ловлять", а другой про Сомка Мушкета".
12 квітня 1860р. Шевченко в листі до М.Я.Макарова згадував пр цей малюнок: "Попросіть у Петра Аркадьєвича [Кочубея] до осени мой рисунок "Русалки". Я хочу дещо поправить і выгравировать к выставке. Если можно, то подателю сего и вручите рисунок...".
Малюнок зустрічається також під назвою "Дніпрові русалки" (Пчела, 1876, №16). З цього малюнка відома гравюра Шаблера. В літературі є помилкова вказівка, що малюнок був у збірці Є.Є.Рейтерна.
Натурниками для композиції "Дніпрові русалки" буди О.Соколенко та Б.Г. Суханов-Подколзін (Б.Суханов-Подколзин. Воспоминания о Т.Г.Шевченко его случайного ученика, М.Г. Бурачек. Великий народний художник. Харків, 1939. С. 44).
Етюди до цього малюнка: "Русалка" (НМТШ Г-700), "Русалка" (НМТШ Г-699), "Русалка" (НМТШ Г-765).
н.р. березня 1859
Автор: Шевченко Тарас Григорович
Опубліковано: 2021-10-27
Папір; офорт, 426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-747 г
Художник-реставратор Ганна Горишняк, 1977 рік
Внизу на аркуші дарчий напис автора: Н.Я. Макарову на пам'ять Т. Шевченко 1860 квитня 12.
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-08-11
Червоне дерево, сплав на основі міді, луджене залізо; столярні роботи, лакування, лудження, 43,5х35,5х9,5 см
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-2393 дм
Художник-реставратор Любомир Арістархов, 2006 р.
1840–1860 рр.
Опубліковано: 2021-08-14
Ліворуч угорі рукою Шевченка позначено номер, що нині напіввідрізаний: 3 або 5. За списком Г. Честахівського, це "Жіноча статура, по коліна з маленьким хлопчиком" і належить до малюнків, які "рисовані в Петербурзі 1860 року". Це підтверджується зображеними на малюнку речами (настінний годинник, килим, скульптура тощо, які були в шевченковій майстерні-квартирі й зареєстровані у списку предметів, що залишилися після його смерті. У списку М.М. Лазаревського зареєстровано як "Торс Венери". Вперше згадано і репродуковано 1901 р. під назвою "Торс". Згадується під назвами: "Мёртвая натура", "Жіноча спина", "Гіпсовий торс". Місця зберігання: власність Д.Л. Мордовця; з 1899 – ЧМТ; з 1925 – ЧІМ; з 1933 – ГКШ; з 1948 – ДМШ.
[1860]
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-22
Національний музей Тараса Шевченка
Художник-реставратор Олександр Орищак, 2020 рік
Опубліковано: 2021-08-14
Підставою для датування є спогади М.Білозерського пр опочаток роботи Шевченка над цим малюнком: "Около половины марта 1859 г. Кочубей заказал Шевченку написать четыре картины масляными красками, за что назначил 4 т.рубюсер. Помню два сюжета для этих картин: один - "Як русалки місяць ловлять", а другой про Сомка Мушкета".
12 квітня 1860р. Шевченко в листі до М.Я.Макарова згадував пр цей малюнок: "Попросіть у Петра Аркадьєвича [Кочубея] до осени мой рисунок "Русалки". Я хочу дещо поправить і выгравировать к выставке. Если можно, то подателю сего и вручите рисунок...".
Малюнок зустрічається також під назвою "Дніпрові русалки" (Пчела, 1876, №16). З цього малюнка відома гравюра Шаблера. В літературі є помилкова вказівка, що малюнок був у збірці Є.Є.Рейтерна.
Натурниками для композиції "Дніпрові русалки" буди О.Соколенко та Б.Г. Суханов-Подколзін (Б.Суханов-Подколзин. Воспоминания о Т.Г.Шевченко его случайного ученика, М.Г. Бурачек. Великий народний художник. Харків, 1939. С. 44).
Етюди до цього малюнка: "Русалка" (НМТШ Г-700), "Русалка" (НМТШ Г-699), "Русалка" (НМТШ Г-765).
н.р. березня 1859
Автор: Шевченко Тарас Григорович
Опубліковано: 2021-10-27
Шевченко Т.Г.
Автопортрет з бородою
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Шевченко Тарас Григорович (1814–1861)
Автопортрет з бородою. 1860 р.
Папір; офорт, 426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-747 г
Художник-реставратор Ганна Горишняк, 1977 рік
Внизу на аркуші дарчий напис автора: Н.Я. Макарову на пам'ять Т. Шевченко 1860 квитня 12.
Шевченко Тарас Григорович (1814–1861)
Автопортрет з бородою
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Фізичні характеристики:
426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
габарит
h: 426 мм, l: 317 мм
зображення
h: 169 мм, l: 125 мм
дошка
h: 220 мм, l: 160 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/55 |
Дата онлайнової публікації | 2021-08-11 |
Шевченко Тарас Григорович
Автопортрет у шапці та кожусі
Петербург
Автори та відповідальні:
Шевченко Тарас Григорович
Тарас Шевченко. Автопортрет у шапці та кожусі 1860 р.
Після повернення із заслання до Петербурга Шевченко найбільше працює в техніці офорта акватинти, що приваблює його як один із найдемократичніших видів мистецтва. В цей період він виконав ряд офортів-копій та низку оригінальних творів, п'ять автопортретів та портрети знайомих.
Автопортрет у шапці й кожусі Шевченко виконав за літографією паризького художника Адольфа Мульєрона. Літографію останній виконав за світлиною Генріха Деньєра: Т. Шевченко. 1959 р. Про обставини, за яких виконувався літографований портрет , згадував приятель поета, художник Лев Жемчужников: "На прохання Куліша мною були замовлені кращому в Парижі літографу Мульєрону з фотографій портрети Куліша, Костомарова і Шевченка, прекрасно виконані вони є нині надзвичайною рідкістю" (Жемчужников Л. Мои воспоминания из прошлого. Л., 1971. С. 339)
Катерина Юнге - художниця, донька скульптора Федора Толстого, - яка добре знала Тараса Шевенка, вважала цей портрет найкращим і найподібнішим з усіх тогочасних портретів Шевченка.
Даний офорт - естамп першого стану. Штрихи рівномірно травлені.
Автопортрет у шапці та кожусі
Автори та відповідальні:
Шевченко Тарас Григорович
Фізичні характеристики:
369х305 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/146 |
Дата онлайнової публікації | 2021-10-27 |
Етюдник червоного дерева з приладдям для малювання, що належав Т.Г. Шевченку
1840–1860 рр.
Етюдник червоного дерева з приладдям для малювання, що належав Т.Г. Шевченку 1840–1860 рр.
Червоне дерево, сплав на основі міді, луджене залізо; столярні роботи, лакування, лудження, 43,5х35,5х9,5 см
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-2393 дм
Художник-реставратор Любомир Арістархов, 2006 р.
Етюдник червоного дерева з приладдям для малювання, що належав Т.Г. Шевченку
Фізичні характеристики:
h: 43,5 см, l: 35,5 см, a: 9,5 см
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/66 |
Дата онлайнової публікації | 2021-08-14 |
Шевченко Т.Г.
Натюрморт
[1860]
[С.-Петербург]
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Шевченко Т.Г. Натюрморт. [1860. С.-Петербург].
Ліворуч угорі рукою Шевченка позначено номер, що нині напіввідрізаний: 3 або 5. За списком Г. Честахівського, це "Жіноча статура, по коліна з маленьким хлопчиком" і належить до малюнків, які "рисовані в Петербурзі 1860 року". Це підтверджується зображеними на малюнку речами (настінний годинник, килим, скульптура тощо, які були в шевченковій майстерні-квартирі й зареєстровані у списку предметів, що залишилися після його смерті. У списку М.М. Лазаревського зареєстровано як "Торс Венери". Вперше згадано і репродуковано 1901 р. під назвою "Торс". Згадується під назвами: "Мёртвая натура", "Жіноча спина", "Гіпсовий торс". Місця зберігання: власність Д.Л. Мордовця; з 1899 – ЧМТ; з 1925 – ЧІМ; з 1933 – ГКШ; з 1948 – ДМШ.
Натюрморт
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Фізичні характеристики:
32,7х24,4 см
h: 32,7 см, l: 24,4 см
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/14 |
Дата онлайнової публікації | 2021-05-22 |
Шевченко Т.Г.
Притча про виноградаря
[С.-Петербург]
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Притча про виноградаря
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Фізичні характеристики:
295 х 400 мм; 345 х 420 мм; 398 х 516 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL оцифрованого об’єкту | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/visu/27 |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/27 |
Дата онлайнової публікації | 2021-06-25 |
Меліхов Георгій Степанович
Т. Г. Шевченко та Айра Олрідж
ХХ ст.
м. Київ
Автори та відповідальні:
Меліхов Георгій Степанович
Меліхов Георгій Степанович (1908 - 1985)
Меліхов Георгій Степанович (1908-1985). Т.Г. Шевченко та Айра Олрідж. Полотно, олія. 1963. м. Київ.
Меліхов Георгій Степанович (1908 - 1985)
Т. Г. Шевченко та Айра Олрідж
Автори та відповідальні:
Меліхов Георгій Степанович
Фізичні характеристики:
Форма: прямокутна
h: 136 см, a: 127 см
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/1077 |
Дата онлайнової публікації | 2022-02-03 |
Табакерка, яку Марко Вовчок подарувала своєму чоловіку
Табакерка, яку Марко Вовчок подарувала своєму чоловіку
Національний музей Тараса Шевченка
Художник-реставратор Олександр Орищак, 2020 рік
Табакерка, яку Марко Вовчок подарувала своєму чоловіку
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/74 |
Дата онлайнової публікації | 2021-08-14 |
Шевченко Тарас Григорович
Тарас Шевченко. Дніпрові русалки. 1859
н.р. березня 1859
Петербург
Автори та відповідальні:
Шевченко Тарас Григорович
Тарас Шевченко. Дніпрові русалки. 1859
Автори та відповідальні:
Шевченко Тарас Григорович
Фізичні характеристики:
303х454 мм
Обсяг: 12 мб
Підставою для датування є спогади М.Білозерського пр опочаток роботи Шевченка над цим малюнком: "Около половины марта 1859 г. Кочубей заказал Шевченку написать четыре картины масляными красками, за что назначил 4 т.рубюсер. Помню два сюжета для этих картин: один - "Як русалки місяць ловлять", а другой про Сомка Мушкета".
12 квітня 1860р. Шевченко в листі до М.Я.Макарова згадував пр цей малюнок: "Попросіть у Петра Аркадьєвича [Кочубея] до осени мой рисунок "Русалки". Я хочу дещо поправить і выгравировать к выставке. Если можно, то подателю сего и вручите рисунок...".
Малюнок зустрічається також під назвою "Дніпрові русалки" (Пчела, 1876, №16). З цього малюнка відома гравюра Шаблера. В літературі є помилкова вказівка, що малюнок був у збірці Є.Є.Рейтерна.
Натурниками для композиції "Дніпрові русалки" буди О.Соколенко та Б.Г. Суханов-Подколзін (Б.Суханов-Подколзин. Воспоминания о Т.Г.Шевченко его случайного ученика, М.Г. Бурачек. Великий народний художник. Харків, 1939. С. 44).
Етюди до цього малюнка: "Русалка" (НМТШ Г-700), "Русалка" (НМТШ Г-699), "Русалка" (НМТШ Г-765).
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/147 |
Дата онлайнової публікації | 2021-10-27 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.