Автор або виробник |
Шевченко Тарас Григорович |
Назва | Тарас Шевченко. Дніпрові русалки. 1859 |
Походження | н.р. березня 1859, Петербург |
Музей, фонд |
Національний музей Тараса Шевченка |
Класифікація |
Графіка Малюнок |
Опис оригіналу |
На малюнку - троє оголених дівчат, які ширяють у нічному небі (воно займає 2/3 площини тла). Дівчата літають навколо повного місяця: дві - тримають у руках покривала з прозорої тканини; одна обвила талію рушником. Тканина напнута, мов вітрило; рушник розвівається на вітрі. Нижче - на 1/3 площини тла - плесо Дніпра; на першому плані пливе дівчина, неподалік - листя та квіти водяних рослин, ймовірно, лілій; на другому плані, посередині, - ще гурт дівчат пливе до двох вітрильників; третій план - гористий берег зі спорудами в середній частині. |
Надписи, підписи, клейма, печатки тощо | На звороті внизу чорнилом напис: "Русалки на Дньпрь", рисунокь Т.Г.Шевченка, перешель оть Петра Аркадьевича Кочубея кь Петру Никитичу Кривковичу и отї него ко мнь проф. Адріан Прахов. 1898 г. апреля 25 СПб". Внизу - напис олівцем у стовпчик: "КП 1928/14 ІІ". Ліворуч - штамп РМ - російського музею: "№17". У нижньому куті праворуч - штамп ДМШ, г-280, нижче - ГКШ Г-280. У верхньому куті ліворуч - паперові наклейки. |
Склад / Комплект | Частин / аркушів / складових: 0 |
Фізичні характеристики |
303х454 мм |
Матеріал | Папір, Сепія, Білило |
Техніка | Малюнок |
Анотація | Підставою для датування є спогади М.Білозерського пр опочаток роботи Шевченка над цим малюнком: "Около половины марта 1859 г. Кочубей заказал Шевченку написать четыре картины масляными красками, за что назначил 4 т.рубюсер. Помню два сюжета для этих картин: один - "Як русалки місяць ловлять", а другой про Сомка Мушкета". 12 квітня 1860р. Шевченко в листі до М.Я.Макарова згадував пр цей малюнок: "Попросіть у Петра Аркадьєвича [Кочубея] до осени мой рисунок "Русалки". Я хочу дещо поправить і выгравировать к выставке. Если можно, то подателю сего и вручите рисунок...". Малюнок зустрічається також під назвою "Дніпрові русалки" (Пчела, 1876, №16). З цього малюнка відома гравюра Шаблера. В літературі є помилкова вказівка, що малюнок був у збірці Є.Є.Рейтерна. Натурниками для композиції "Дніпрові русалки" буди О.Соколенко та Б.Г. Суханов-Подколзін (Б.Суханов-Подколзин. Воспоминания о Т.Г.Шевченко его случайного ученика, М.Г. Бурачек. Великий народний художник. Харків, 1939. С. 44). Етюди до цього малюнка: "Русалка" (НМТШ Г-700), "Русалка" (НМТШ Г-699), "Русалка" (НМТШ Г-765). |
Бібліографія | Суханов-Подколзин Б. Воспоминания о Т.Г.Шевченко его случайного ученика // Киевская старина, 1885. т. ХІ, февр. - С. 234, 392, 393 Каталог предметов малорусской старины и редкостей коллекции В.В. Тарновского. Вып. 1 Шевченко. - К., 1893. - С.30, VI, 4 Каталог Шевченковской выставки в Москве по поводу пятидесятилетия со дня его смерти. - М., 1911. - С.12, №196 Новицький Ол. Тарас Шевченко як маляр. Львів-М., 1914. - С. 73, №532 Широцький К. Шевченко-художник // журнал "Сяйво", 1914, лютий, №2 - С. 52 Повне зібрання творів Тараса Шевченка. Т. 3. Листування ДВУ, 1929. - С. 904 Скворцов А.М. Художник Тарас Шевченко М. Л., 1941 - СС. 110-111 Каталог виставки "Шевченко-художник". До 170-ліття з дня його народження. - К., 1986. - С. 17 Альбом "Національний музей Тараса Шевченка". - К., 2002. - С. 219 Художник Тарас Шевченко-сюрреаліст та експресіоніст 19 сторіччя (задовго до сюрреалізму)// Шедеври українського живопису. - К., 2008, С.18 Овсійчук В. Мистецька спадщина Тараса Шевченка у контексті європейської художньої культури. - Стрий, 2008. - С.394 |
Тип контента | Зображення |
Медіа-типи/формати | application |
Обсяг ресурсу |
1 files : 2.9 Mb |
Додаткові формати | image/jpeg (1 files : 2.9 Mb) - фото оригіналу |
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/147 |
Дата онлайнової публікації | 2021-10-27 |
Виставки |
1984. Київ. ДМШ. Виставка "Шевченко-художник"" 2021 Справжній Шевченко. Мистецька спадщина Шевченка, м. Івано-Франківськ, Україна, Музей мистецтв Прикарпаття, 23.10.21-30.11.21 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими. Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий. Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання, отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі. Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.
Lorem Ipsum - це текст-"риба", що використовується в друкарстві та дизайні. Lorem Ipsum є, фактично, стандартною "рибою" аж з XVI сторіччя, коли невідомий друкар взяв шрифтову гранку та склав на ній підбірку зразків шрифтів. "Риба" не тільки успішно пережила п'ять століть, але й прижилася в електронному верстуванні, залишаючись по суті незмінною. Вона популяризувалась в 60-их роках минулого сторіччя завдяки виданню зразків шрифтів Letraset, які містили уривки з Lorem Ipsum, і вдруге - нещодавно завдяки програмам комп'ютерного верстування на кшталт Aldus Pagemaker, які використовували різні версії Lorem Ipsum.
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.