Запрошуємо вас на виставку робіт з колекції музею, що демонструє, яким був Шевченко очима художників 60-тих.
Інтерпретація образу найвідомішого українського поета є для нас одним із соціокультурних знаків часу. Художники 1960-тих років, позначених двома великими ювілейними шевченківськими датами – 100-річчя від дня смерті та 150-річчя від дня народження, – також зверталися до Тараса Шевченка, прагнучи орієнтира для самовизначення та самопрезентації. 

Запрошуємо вас на виставку робіт з колекції музею, що демонструє, яким був Шевченко очима художників 60-тих.

Інтерпретація образу найвідомішого українського поета є для нас одним із соціокультурних знаків часу. Художники 1960-тих років, позначених двома великими ювілейними шевченківськими датами – 100-річчя від дня смерті та 150-річчя від дня народження, – також зверталися до Тараса Шевченка, прагнучи орієнтира для самовизначення та самопрезентації. Культурна ситуація того часу зумовила різні художні підходи до інтерпретації образу Шевченка. Художники-соцреалісти доволі механічно використовували готові шаблони, передусім фотографії, та, відповідно до канону, зображали його як борця-революціонера чи захисника робітників та селян. Проте серед них були також ті, які, прагнучи суспільних змін, вдавалися до обережних формальних пошуків та експериментів. Серед них – Михайло Дерегус і Альбін Гавдзинський. Їхні твори були здебільшого тематичними та з досить міцною технічною основою живопису та графіки. Це також був час творчої ініціативи покоління, яке увійшло в історію культури як «шістдесятники», вирізняючись потужним творчим елементом у графіці.
Художники зверталися до національної культури, зокрема до народного орнаменту, а також осмислювали європейське мистецтво епохи модернізму, зокрема експресіонізму. Зміни образно-пластичної мови проявилися і в зображенні Шевченка. Новаторською для мистецької шевченкіани 60-х була інтерпретація образу поета як великого життєлюба, а не страдника. Алла Горська створила образ поета лаконічними засобами, контрастом мас і кольорів. Бунтарський дух вона передала не через фізіономічні риси, а через емоційне забарвлення, що проявилося у погляді, жестах. Конструювання образу із сполучення рівновеликих площин, локальна червоно-чорно-біла кольорова гама надають образу монументалізованості й свідчать про звертання художниці до традицій бойчукізму. Гіперболізація форми, характерна для стилістики експресіонізму, додатково розкриває характер Шевченка-бунтаря.

Ювілейні шевченківські дати відгукнулися й у творчих пошуках художників, які працювали над оформленням товарів харчової промисловості. Зокрема, сувенірні коробки для шоколадних наборів кондитерської фабрики ім. Карла Маркса (тепер відомої як ROSHEN) були декоровані портретними зображеннями поета, подекуди з фрагментами інтерпретацій його поетичних творів. Експонування: 4 - 27 лютого 2022 року. Виставка працюватиме за графіком роботи музею. Вхід на виставку - за вхідним квитком до музею.
Назва: Шевченко. 60-ті. м. Київ, 4.02-27.02 2022 р.
Створювач: Національний музей Тараса Шевченка
Стислий опис: Запрошуємо вас на виставку робіт з колекції музею, що демонструє, яким був Шевченко очима художників 60-тих.
Інтерпретація образу найвідомішого українського поета є для нас одним із соціокультурних знаків часу. Художники 1960-тих років, позначених двома великими ювілейними шевченківськими датами – 100-річчя від дня смерті та 150-річчя від дня народження, – також зверталися до Тараса Шевченка, прагнучи орієнтира для самовизначення та самопрезентації. 
Дата створення: 2022-02-03
Ідентифікатор: https://collection.museumshevchenko.org.ua/collections/32
Права на депозитарій (фонд, колекцію): Національний музей Тараса Шевченка
Об'єктів: 15
Дата оновлення: 2022-11-08
Дата публікації: 2022-02-04
Об'єктів: 6