Назва: | Шевченківська тематика: каталог |
Створювач: | Національний музей Тараса Шевченка |
Стислий опис: | Тематичний каталог створюється відповідно до наповнення музейної колекції. Впродовж існування музею у фондах зібрано велику кількість різноманітного предметного матеріалу, що допомагає якнайкраще розкрити й проілюструвати не лише життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка, а й історичну епоху, мистецьке оточення, особисті зв'язки поета та багато іншого. |
Дата створення: | 2021-10-12 |
Ідентифікатор: | https://collection.museumshevchenko.org.ua/collections/20 |
Права на депозитарій (фонд, колекцію): | Національний музей Тараса Шевченка |
Об'єктів: | 123 |
Дата оновлення: | 2023-03-20 |
Дата публікації: | 2021-10-12 |
Папір; офорт, 426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-747 г
Художник-реставратор Ганна Горишняк, 1977 рік
Внизу на аркуші дарчий напис автора: Н.Я. Макарову на пам'ять Т. Шевченко 1860 квитня 12.
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-08-11
Зображено Михайлівську церкву Видубицького монастиря в Києві, побудовану в 1070-1078 рр. князем Всеволодом, сином Ярослава Мудрого, і відбудовану в 1766-1769 рр. архітектором М. Юрасовим. Датується березнем-листопадом 1844 р. з урахуванням наявної інформації у статті Р. Подберезького «Ukraina Malownicza», де офорт уперше згадано та описано з назвою «Вид Видубицького монастиря під Києвом». Підготовчий малюнок до офорта. Офорт детально описано і репродуковано 1895 р. Д.О. Ровінським. Офортна дошка зберігається у Варшавській національній бібліотеці. У ДЛМ (Москва) знаходиться приписувана Шевченкові акварель, виконана в тому ж відображенні, що й офорт. Відбиток, що зберігається в НМТШ - № Г-914. 17,3х24,7; 20,1х26,5; 33,7х42,0. Місця зберігання: н.п. 1885 надійшов до В.В. Тарновського; з 1899 – ЧМТ; з 1925 – ЧІМ; з 1933 – ГКШ; з 1948 – ДМШ.
1844
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-23
Папір; офорт, 426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-747 г
Художник-реставратор Ганна Горишняк, 1977 рік
Внизу на аркуші дарчий напис автора: Н.Я. Макарову на пам'ять Т. Шевченко 1860 квитня 12.
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-08-11
Зображено Михайлівську церкву Видубицького монастиря в Києві, побудовану в 1070-1078 рр. князем Всеволодом, сином Ярослава Мудрого, і відбудовану в 1766-1769 рр. архітектором М. Юрасовим. Датується березнем-листопадом 1844 р. з урахуванням наявної інформації у статті Р. Подберезького «Ukraina Malownicza», де офорт уперше згадано та описано з назвою «Вид Видубицького монастиря під Києвом». Підготовчий малюнок до офорта. Офорт детально описано і репродуковано 1895 р. Д.О. Ровінським. Офортна дошка зберігається у Варшавській національній бібліотеці. У ДЛМ (Москва) знаходиться приписувана Шевченкові акварель, виконана в тому ж відображенні, що й офорт. Відбиток, що зберігається в НМТШ - № Г-914. 17,3х24,7; 20,1х26,5; 33,7х42,0. Місця зберігання: н.п. 1885 надійшов до В.В. Тарновського; з 1899 – ЧМТ; з 1925 – ЧІМ; з 1933 – ГКШ; з 1948 – ДМШ.
1844
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-23
Папір; офорт, 426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-747 г
Художник-реставратор Ганна Горишняк, 1977 рік
Внизу на аркуші дарчий напис автора: Н.Я. Макарову на пам'ять Т. Шевченко 1860 квитня 12.
1860
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-08-11
Зображено Михайлівську церкву Видубицького монастиря в Києві, побудовану в 1070-1078 рр. князем Всеволодом, сином Ярослава Мудрого, і відбудовану в 1766-1769 рр. архітектором М. Юрасовим. Датується березнем-листопадом 1844 р. з урахуванням наявної інформації у статті Р. Подберезького «Ukraina Malownicza», де офорт уперше згадано та описано з назвою «Вид Видубицького монастиря під Києвом». Підготовчий малюнок до офорта. Офорт детально описано і репродуковано 1895 р. Д.О. Ровінським. Офортна дошка зберігається у Варшавській національній бібліотеці. У ДЛМ (Москва) знаходиться приписувана Шевченкові акварель, виконана в тому ж відображенні, що й офорт. Відбиток, що зберігається в НМТШ - № Г-914. 17,3х24,7; 20,1х26,5; 33,7х42,0. Місця зберігання: н.п. 1885 надійшов до В.В. Тарновського; з 1899 – ЧМТ; з 1925 – ЧІМ; з 1933 – ГКШ; з 1948 – ДМШ.
1844
Автор: Шевченко Т.Г.
Опубліковано: 2021-05-23
Шевченко Т.Г.
Автопортрет з бородою
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Шевченко Тарас Григорович (1814–1861)
Автопортрет з бородою. 1860 р.
Папір; офорт, 426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
Національний музей Тараса Шевченка (м. Київ)
Реставраційний паспорт П-747 г
Художник-реставратор Ганна Горишняк, 1977 рік
Внизу на аркуші дарчий напис автора: Н.Я. Макарову на пам'ять Т. Шевченко 1860 квитня 12.
Шевченко Тарас Григорович (1814–1861)
Автопортрет з бородою
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Фізичні характеристики:
426×317 мм; зображення 169×125 мм, дошка 220×160 мм
габарит
h: 426 мм, l: 317 мм
зображення
h: 169 мм, l: 125 мм
дошка
h: 220 мм, l: 160 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/55 |
Дата онлайнової публікації | 2021-08-11 |
Шевченко Тарас Григорович
Автопортрет у шапці та кожусі
Петербург
Автори та відповідальні:
Шевченко Тарас Григорович
Тарас Шевченко. Автопортрет у шапці та кожусі 1860 р.
Після повернення із заслання до Петербурга Шевченко найбільше працює в техніці офорта акватинти, що приваблює його як один із найдемократичніших видів мистецтва. В цей період він виконав ряд офортів-копій та низку оригінальних творів, п'ять автопортретів та портрети знайомих.
Автопортрет у шапці й кожусі Шевченко виконав за літографією паризького художника Адольфа Мульєрона. Літографію останній виконав за світлиною Генріха Деньєра: Т. Шевченко. 1959 р. Про обставини, за яких виконувався літографований портрет , згадував приятель поета, художник Лев Жемчужников: "На прохання Куліша мною були замовлені кращому в Парижі літографу Мульєрону з фотографій портрети Куліша, Костомарова і Шевченка, прекрасно виконані вони є нині надзвичайною рідкістю" (Жемчужников Л. Мои воспоминания из прошлого. Л., 1971. С. 339)
Катерина Юнге - художниця, донька скульптора Федора Толстого, - яка добре знала Тараса Шевенка, вважала цей портрет найкращим і найподібнішим з усіх тогочасних портретів Шевченка.
Даний офорт - естамп першого стану. Штрихи рівномірно травлені.
Автопортрет у шапці та кожусі
Автори та відповідальні:
Шевченко Тарас Григорович
Фізичні характеристики:
369х305 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/146 |
Дата онлайнової публікації | 2021-10-27 |
Шевченко Т.Г.
Видубицький монастир у Києві
1844.[Березень-листопад]
[С.-Петербург]
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Шевченко Т.Г. Видубицький монастир у Києві. Офорт. 1844.[Березень-листопад. С.-Петербург].
Зображено Михайлівську церкву Видубицького монастиря в Києві, побудовану в 1070-1078 рр. князем Всеволодом, сином Ярослава Мудрого, і відбудовану в 1766-1769 рр. архітектором М. Юрасовим.
Датується березнем-листопадом 1844 р. з урахуванням наявної інформації у статті Р. Подберезького «Ukraina Malownicza», де офорт уперше згадано та описано з назвою «Вид Видубицького монастиря під Києвом». Підготовчий малюнок до офорта. Офорт детально описано і репродуковано 1895 р. Д.О. Ровінським. Офортна дошка зберігається у Варшавській національній бібліотеці. У ДЛМ (Москва) знаходиться приписувана Шевченкові акварель, виконана в тому ж відображенні, що й офорт.
Відбиток, що зберігається в НМТШ - № Г-914. 17,3х24,7; 20,1х26,5; 33,7х42,0.
Місця зберігання: н.п. 1885 надійшов до В.В. Тарновського; з 1899 – ЧМТ; з 1925 – ЧІМ; з 1933 – ГКШ; з 1948 – ДМШ.
Видубицький монастир у Києві
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Фізичні характеристики:
17,3х24,7; 20,1х26,5 (37,0х50,9) см
h: 17,3 см, l: 24,7 см
h: 20,1 см, l: 26,5 см
h: 37,0 см, l: 50,9 см
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/20 |
Дата онлайнової публікації | 2021-05-23 |
Шевченко Т.Г.
Притча про виноградаря
[С.-Петербург]
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Притча про виноградаря
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Фізичні характеристики:
295 х 400 мм; 345 х 420 мм; 398 х 516 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL оцифрованого об’єкту | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/visu/27 |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/27 |
Дата онлайнової публікації | 2021-06-25 |
Шевченко Т.Г.
У Києві
1844.[Березень – початок травня]
[С.-Петербург]
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Шевченко Т.Г. У Києві. 1844.[Березень – початок травня. С.-Петербург].
У Києві
Автори та відповідальні:
Шевченко Т.Г.
Фізичні характеристики:
17,5х26,0; 22,3х30,0(37,0х50,9) см
1.
h: 17,5 см, l: 26,0 см
2.
h: 22,3 см, l: 30,0 см
3.
h: 37,0 см, l: 50,9 см
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/13 |
Дата онлайнової публікації | 2021-05-22 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.