Автор або виробник |
Шевченко Тарас Григорович |
Назва | Вірсавія |
Частина / Номер | 1860 : Г-884 |
Походження | 1860 , С.-Петербург |
Музей, фонд |
Національний музей Тараса Шевченка |
Класифікація |
Образотворче мистецтво Графіка |
Опис оригіналу |
На офорті зображена оголена жінка, яка сидить на краю купальні на покривалі, поклавши ногу на ногу. Піднявши руки вгору, вона знімає з волосся низку перлів. На вроду жінки задивилась її служниця-негритянка, яка сидить біля її ніг в купальні на колінах. За ними на другому плані - сад. Все навколо затінене, крім торсу Вірсавії і її покривала. Офорт виконано за фотографією з твору К. Брюллова, подарованою Шевченкові власником картини московським колекціонером К.Т.Солдатьонковим у Москві в 1859 р., про що свідчить запис у списку Честахівського за №8. Оригінал картки тепер належить Державній Третяковській галереї (м. Москва). В НМТШ зберігається ще 5 відбитків офорта: Г-671, Г-672, (естамп попереднього стану), Г-2930 (з дарчим написом О.П. Брюллову), Г-312 (з дарчим написом П.К. Клодту), Г-2932 (з дарчим написом Г.Г. Гагаріну). Інші відбитки офорта зберігаються в музеях: Національний музей ім. А. Шептицького (м. Львів, інв. №34326), Державний музей образотворчих мистецтв ім. О.С. Пушкіна (м. Москва, інв. № 11972, інв. №35675; літографія з офорта, виконана А.П.Червяковим), Російським музей (С.-Петербург, інв. №31105, 31106), Державний музей мистецтв ім. А. Кастєєва (м. Алмати, Меморіальна майстерня Т.Г. Шевченка (м. С.-Петербург); в приватній колекції Л.Є.Кропивницького (м. Москва). За свідченням О.П. Новицького, існував примірник офорта більш раннього стану без авторського підпису і дати. |
Надписи, підписи, клейма, печатки тощо | Праворуч унизу на зображені вигравірувано підпис і дату, відсутні на оригіналі К. Брюллова: «Карлъ Брюлловъ. 1831». Під зображенням ліворуч рукою Шевченка вигравірувано: «Грав. Т. Шевченко 1860.». Аркуш обрізаний до жовтуватого аркуша, на якому виконаний офорт. На звороті вгорі посередині олівцем – «+5.». Внизу аркуша ліворуч чорний штамп: «ЦМШ – 91». Внизу, майже в правому куті штамп: «ДМШ –Г-884». До реставрації на звороті були написи: біля штампу «ЦМШ» олівцем –«816». Праворуч олівцем – «Шевченко Т.Г. (1814-1861) Вірсавія. Копія з картини К. Брюллова. Офорт». Іншою рукою : «Гравюра Т. Шевченко, 1860 год. Х. – гр. -381.» |
Стан збереження та дефекти оригіналу |
задовільний |
Склад / Комплект | Частин / аркушів / складових: 0 |
Фізичні характеристики |
362х272 мм - зображення; 435х335 мм – дошка; 435х320 мм - аркуш |
Матеріал | папір |
Техніка | офорт |
Історія оригіналу |
Збирання/колекціонування : Власність О.Ф. Новицького Збирання/колекціонування : Київський художньо-промисловий та науковий музей. н.п. 1911 р. Збирання/колекціонування : ЮШ. 1939 р. Збирання/колекціонування : ЦМШ. 1941 Збирання/колекціонування : Новосибірськ. 1942 р. Збирання/колекціонування : ДМШ. 1948 р. Збирання/колекціонування : НМТШ. 2001 Надходження до фонду/колекції: ЦМШ, передача |
Мова тексту | Українська |
Бібліографія | 1. Отчет Императорской Академии художеств с 10 мая 1859 г. по 4 сентября 1860 г. – СПб, 1860. – с. 9. 2. Каталог Шевченковской выставки в Москве по поводу 50 летия со дня его смерти. – Москва, 1911 г. 3. Виставка артистичних творів Т. Шевченка. – К., 1911, - с. 16, №81. 4. Новицький О. Тарас Шевченко як маляр. – Львів-М., 1914. – с. 80, № 627. 5. «Україна». 1929, кн. 4. – с. 48. 6. Республіканська Ювілейна Шевченківська виставка. Каталог. – К., 1941. – с. 67. 7. Шевченко Т.Г. Повне зібр. тв.: В 10 ти томах – К. 1963. – Т. 10, №54. 8. Касіян В. Офорти Т. Шевченка. – К., 1964. – сс. 67, 153. 9. Мемориальная мастерская Т.Г. Шевченко. Путеводитель. – Л., 1970. 10. Виставка творів Т.Г. Шевченка та художників його сучасників. Каталог. К., 1972. – с. 15. 11. Шевченківський словник: У 2-х т. – К. 1976. – Т. 1. 12. Документи і матеріали до біографії Т.Г.Шевченка. – К., 1982. – сс. 354, 356, 358. 13. Внучкова Л. Т. Шевченко і Академічні виставки 1895-1860 рр. // В сім’ї вольній, новій. Вип. 3. – К., 1986. 14. Судак В. Шевченко і російський видавець К.Т.Солдатьонков // В сім’ї вольній, новій. Вип. 4. – К. 1988. – сс. 328-331. 15. Шевченківська енциклопедія: В 6 т. – К. 2012. – Т. 1. |
Тип контента | Зображення |
Обсяг ресурсу |
1 files : 4.42 Mb |
Додаткові формати | |
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/384 |
Дата онлайнової публікації | 2021-11-14 |
Виставки |
1909-1910. С.-Петербург. (Академія мистецтв). Виставка рисунків і естампів. 1984 Шевченко-художник. До 170-річчя від дня народження, м. Київ, Українська Радянська Соціалістична Республіка, Республіканський виставковий павільон 1939 Республіканська ювілейна Шевченківська Виставка, м. Київ, Українська Радянська Соціалістична Республіка, Академія наук УРСР 2011 "Жива душа поетова святая...", м. Київ, Україна, Національний музей Тараса Шевченка 2021 Справжній Шевченко. Мистецька спадщина Шевченка, м. Івано-Франківськ, Україна, Музей мистецтв Прикарпаття, 23.10.21-30.11.21 |
Належність до цифрових колекцій |
Справжній Шевченко. Мистецька спадщина Шевченка. Івано-Франківськ. Музей мистецтв Прикарпаття. 26 жовтня - 21 листопада 2021 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими. Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий. Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання, отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі. Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.
Lorem Ipsum - це текст-"риба", що використовується в друкарстві та дизайні. Lorem Ipsum є, фактично, стандартною "рибою" аж з XVI сторіччя, коли невідомий друкар взяв шрифтову гранку та склав на ній підбірку зразків шрифтів. "Риба" не тільки успішно пережила п'ять століть, але й прижилася в електронному верстуванні, залишаючись по суті незмінною. Вона популяризувалась в 60-их роках минулого сторіччя завдяки виданню зразків шрифтів Letraset, які містили уривки з Lorem Ipsum, і вдруге - нещодавно завдяки програмам комп'ютерного верстування на кшталт Aldus Pagemaker, які використовували різні версії Lorem Ipsum.
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.