Назва: | Виставка "Сутеніти" Віктора Бистрякова і Олексія Фіщенка, 14.02-24.02.2024 р. |
Створювач: | Національний музей Тараса Шевченка |
Стислий опис: | Виставка "Сутеніти", експонована у виставкових залах Національного музею Тараса Шевченка 14.02-24.02.2024 р., репрезентує самоспостереження через графічні пейзажі двох київських художників - живописця Віктора Бистрякова та графіка Олексія Фіщенка. |
Дата створення: | 2024-02-24 |
Ідентифікатор: | https://collection.museumshevchenko.org.ua/collections/55 |
Права на депозитарій (фонд, колекцію): | Національний музей Тараса Шевченка |
Об'єктів: | 16 |
Дата оновлення: | 2024-02-25 |
Дата публікації: | 2024-02-24 |
У Національному музею Тараса Шевченка на виставці "Сутеніти" експонувались 14 графічних творів заслуженого діяча мистецтв, народного художника України Олексія Федоровича Фіщенка (1920-2010 рр.). Твори з пейзажних серій "Канів" та "Тарасова земля" створено у техниці кольорової ліногравюри у період 1957 - 1959 років.
Олексій Федорович Фіщенко - український графік. У 1953 році закінчив Одеське художнє училище. У 1959 році закінчив навчання у Київському художньому інституті, у майстерні станкової графіки Олександра Пащенка. Його перша персональна виставка відбулася у 1963 році.
Незмінною пристрастю Олексія Фіщенка є кольорова ліногравюра: в українському естампі, починаючи з кінця 1950-х років йому по праву належить особливе і визначне місце. Значущість його забезпечується і яскравою своєрідністю творчого почерку художника, і майстерністю виконання, а також особливою "фіщенківською" змістовністю, що дає змогу завжди пізнати і виділити його гравюри серед інших.
Шевченківський Канев – давнє, ще зі студентських років уподобання художника. Серія "Канів" та "Тарасова земля" є дипломним проєктом Олександра Фіщенка, що присвячена шевченківським місцям у Каневі. Тема канівських пейзажів могла б повести художника шляхом "протокольного" відтворення побаченого, зафіксувати існування музею, архітектуру його будівлі, силует шевченківського монументу, Тарасової гори – саме такою була тогочасна традиція меморіальних графічних серій. Але авторській задум полягав у тому, щоб зобразити у ліноритах шевченківські місця, як частину вічного руху життя та природи – придніпровські пагорби, широкий простір Дніпра та високе небо над ним, тобто відобразити непідвладну часу пам’ять про поета. В цих графічних аркушах відчувається намагання художника вийти за межі традиційних уявлень про класичні пейзажні серії, висловити щось більше, ніж дозволяє мотив.
У цей період автора приваблюють прості композиційні побудови, у яких чітко визначені основні площини і форми, які організують аркуш. У гравюрах початку - середини 1960-х. рр. художник розгортає елементи пейзажу у глибину аркушу у неспішному, плавному ритмі. Часто він обирає точки зору, які відкривють йому "і Дніпро, і кручі" – тоді у аркуші з’явля’ється глибина, відчуття простору, що наповнений спекотним літнім повітрям, нічною прохолодою або морозяною свіжістю.
Площина білого аркушу для художника не папір, а світло і простір, в якому оживає все, що він бачить і відтворює. Можна стверджувати, що гравюри Олександра Фіщенка призначені не для поспішного сприяння на ходу, вони розраховані на чуйного і уважного співрозмовника, здатного на співпереживання і співтворчість. У його творах немає емоційних пустот, при всій їх досконалій завершеності глядач відчуває деяку недомовленість, яка стимулює роботу думки, почуття та уяви.
Виникають далекі асоціації з класичним мистецтвом Китаю та Японії. Графіку українського художника пов’язують з ними задумливість і споглядальність, які народжуються у схилянні перед винятковою досконалістю природи, романтичне налаштування у її сприйнятті, вміння за часткою уявити та відтворити ціле, нарешті, потяг до афористичності естетичного вислову як властивості художнього узагальнення.
На виставці "Сутеніти" глядач зустрівся з графіком неординарним і талановитим, який має власне бачення світу, особисте уявленням про зміст і засоби мистецтва, який завжди був одержимий прагненням довершеності.
2024
Автор: Фіщенко О.
Опубліковано: 2024-02-25
У Національному музею Тараса Шевченка на виставці "Сутеніти" експонувались 14 графічних творів заслуженого діяча мистецтв, народного художника України Олексія Федоровича Фіщенка (1920-2010 рр.). Твори з пейзажних серій "Канів" та "Тарасова земля" створено у техниці кольорової ліногравюри у період 1957 - 1959 років.
Олексій Федорович Фіщенко - український графік. У 1953 році закінчив Одеське художнє училище. У 1959 році закінчив навчання у Київському художньому інституті, у майстерні станкової графіки Олександра Пащенка. Його перша персональна виставка відбулася у 1963 році.
Незмінною пристрастю Олексія Фіщенка є кольорова ліногравюра: в українському естампі, починаючи з кінця 1950-х років йому по праву належить особливе і визначне місце. Значущість його забезпечується і яскравою своєрідністю творчого почерку художника, і майстерністю виконання, а також особливою "фіщенківською" змістовністю, що дає змогу завжди пізнати і виділити його гравюри серед інших.
Шевченківський Канев – давнє, ще зі студентських років уподобання художника. Серія "Канів" та "Тарасова земля" є дипломним проєктом Олександра Фіщенка, що присвячена шевченківським місцям у Каневі. Тема канівських пейзажів могла б повести художника шляхом "протокольного" відтворення побаченого, зафіксувати існування музею, архітектуру його будівлі, силует шевченківського монументу, Тарасової гори – саме такою була тогочасна традиція меморіальних графічних серій. Але авторській задум полягав у тому, щоб зобразити у ліноритах шевченківські місця, як частину вічного руху життя та природи – придніпровські пагорби, широкий простір Дніпра та високе небо над ним, тобто відобразити непідвладну часу пам’ять про поета. В цих графічних аркушах відчувається намагання художника вийти за межі традиційних уявлень про класичні пейзажні серії, висловити щось більше, ніж дозволяє мотив.
У цей період автора приваблюють прості композиційні побудови, у яких чітко визначені основні площини і форми, які організують аркуш. У гравюрах початку - середини 1960-х. рр. художник розгортає елементи пейзажу у глибину аркушу у неспішному, плавному ритмі. Часто він обирає точки зору, які відкривють йому "і Дніпро, і кручі" – тоді у аркуші з’явля’ється глибина, відчуття простору, що наповнений спекотним літнім повітрям, нічною прохолодою або морозяною свіжістю.
Площина білого аркушу для художника не папір, а світло і простір, в якому оживає все, що він бачить і відтворює. Можна стверджувати, що гравюри Олександра Фіщенка призначені не для поспішного сприяння на ходу, вони розраховані на чуйного і уважного співрозмовника, здатного на співпереживання і співтворчість. У його творах немає емоційних пустот, при всій їх досконалій завершеності глядач відчуває деяку недомовленість, яка стимулює роботу думки, почуття та уяви.
Виникають далекі асоціації з класичним мистецтвом Китаю та Японії. Графіку українського художника пов’язують з ними задумливість і споглядальність, які народжуються у схилянні перед винятковою досконалістю природи, романтичне налаштування у її сприйнятті, вміння за часткою уявити та відтворити ціле, нарешті, потяг до афористичності естетичного вислову як властивості художнього узагальнення.
На виставці "Сутеніти" глядач зустрівся з графіком неординарним і талановитим, який має власне бачення світу, особисте уявленням про зміст і засоби мистецтва, який завжди був одержимий прагненням довершеності.
2024
Автор: Фіщенко О.
Опубліковано: 2024-02-25
Автор: Фіщенко О.
Опубліковано: 2024-02-28
У Національному музею Тараса Шевченка на виставці "Сутеніти" експонувались 14 графічних творів заслуженого діяча мистецтв, народного художника України Олексія Федоровича Фіщенка (1920-2010 рр.). Твори з пейзажних серій "Канів" та "Тарасова земля" створено у техниці кольорової ліногравюри у період 1957 - 1959 років.
Олексій Федорович Фіщенко - український графік. У 1953 році закінчив Одеське художнє училище. У 1959 році закінчив навчання у Київському художньому інституті, у майстерні станкової графіки Олександра Пащенка. Його перша персональна виставка відбулася у 1963 році.
Незмінною пристрастю Олексія Фіщенка є кольорова ліногравюра: в українському естампі, починаючи з кінця 1950-х років йому по праву належить особливе і визначне місце. Значущість його забезпечується і яскравою своєрідністю творчого почерку художника, і майстерністю виконання, а також особливою "фіщенківською" змістовністю, що дає змогу завжди пізнати і виділити його гравюри серед інших.
Шевченківський Канев – давнє, ще зі студентських років уподобання художника. Серія "Канів" та "Тарасова земля" є дипломним проєктом Олександра Фіщенка, що присвячена шевченківським місцям у Каневі. Тема канівських пейзажів могла б повести художника шляхом "протокольного" відтворення побаченого, зафіксувати існування музею, архітектуру його будівлі, силует шевченківського монументу, Тарасової гори – саме такою була тогочасна традиція меморіальних графічних серій. Але авторській задум полягав у тому, щоб зобразити у ліноритах шевченківські місця, як частину вічного руху життя та природи – придніпровські пагорби, широкий простір Дніпра та високе небо над ним, тобто відобразити непідвладну часу пам’ять про поета. В цих графічних аркушах відчувається намагання художника вийти за межі традиційних уявлень про класичні пейзажні серії, висловити щось більше, ніж дозволяє мотив.
У цей період автора приваблюють прості композиційні побудови, у яких чітко визначені основні площини і форми, які організують аркуш. У гравюрах початку - середини 1960-х. рр. художник розгортає елементи пейзажу у глибину аркушу у неспішному, плавному ритмі. Часто він обирає точки зору, які відкривють йому "і Дніпро, і кручі" – тоді у аркуші з’явля’ється глибина, відчуття простору, що наповнений спекотним літнім повітрям, нічною прохолодою або морозяною свіжістю.
Площина білого аркушу для художника не папір, а світло і простір, в якому оживає все, що він бачить і відтворює. Можна стверджувати, що гравюри Олександра Фіщенка призначені не для поспішного сприяння на ходу, вони розраховані на чуйного і уважного співрозмовника, здатного на співпереживання і співтворчість. У його творах немає емоційних пустот, при всій їх досконалій завершеності глядач відчуває деяку недомовленість, яка стимулює роботу думки, почуття та уяви.
Виникають далекі асоціації з класичним мистецтвом Китаю та Японії. Графіку українського художника пов’язують з ними задумливість і споглядальність, які народжуються у схилянні перед винятковою досконалістю природи, романтичне налаштування у її сприйнятті, вміння за часткою уявити та відтворити ціле, нарешті, потяг до афористичності естетичного вислову як властивості художнього узагальнення.
На виставці "Сутеніти" глядач зустрівся з графіком неординарним і талановитим, який має власне бачення світу, особисте уявленням про зміст і засоби мистецтва, який завжди був одержимий прагненням довершеності.
2024
Автор: Фіщенко О.
Опубліковано: 2024-02-25
Автор: Фіщенко О.
Опубліковано: 2024-02-28
Фіщенко О.
Будинок-музей Т. Г. Шевченка в Каневі
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Будинок-музей Т.Г. Шевченка в Каневі. 1958 р. Кремовий папір, ліногравюра.
Будинок-музей Т. Г. Шевченка в Каневі
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 525 мм, a: 350 мм
l: 675 мм, a: 450 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2699 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-25 |
Фіщенко О.
Вечірній наспів
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Вечірній наспів. 1959 р. Рожевий папір, ліногравюра.
Вечірній наспів
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 520 мм, a: 365 мм
l: 640 мм, a: 420 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2712 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-28 |
Фіщенко О.
Дніпро в Каневі
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Дніпро в Каневі. 1959 р. Блакитний папір, ліногравюра.
Дніпро в Каневі
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 550 мм, a: 350 мм
l: 675 мм, a: 450 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2698 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-25 |
Фіщенко О.
Дніпро з Тарасової гори
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Дніпро з Тарасової гори. 1957 р. Кремовий папір, ліногравюра.
Дніпро з Тарасової гори
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 510 мм, a: 360 мм
l: 575 мм, a: 440 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2704 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-25 |
Фіщенко О.
Замріяний вечір. Моринці
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Замріяний вечір. Моринці. 1961 р. Папір, кольорова ліногравюра.
Замріяний вечір. Моринці
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 554 мм, a: 835 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2703 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-25 |
Фіщенко О.
Зимові сутінки. Моринці. Школа
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Зимові сутінки. Моринці. Школа. 1961. Папір, кол. Ліногравюра.
Зимові сутінки. Моринці. Школа
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 555 мм, a: 720 мм
l: 335 мм, a: 555 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2702 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-25 |
Фіщенко О.
Золотий ранок
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Золотий ранок. 1959 р. Кремовий папір, ліногравюра.
Золотий ранок
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 320 мм, a: 510 мм
l: 435 мм, a: 675 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2710 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-28 |
Фіщенко О.
Канів. Місячна ніч
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Канів. Місячна ніч. 1956 р. Кольоровий папір, ліногравюра.
Канів. Місячна ніч
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 335 мм, a: 555 мм
l: 555 мм, a: 720 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2706 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-28 |
Фіщенко О.
Ніч-чарівниця
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Ніч - чарівниця. 1959 р. Сірий папір, ліногравюра.
Ніч-чарівниця
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 520 мм, a: 345 мм
l: 600 мм, a: 415 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2711 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-28 |
Фіщенко О.
Надвечір’я
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Надвечір’я. 1959 р. Кремовий папір, ліногравюра.
Надвечір’я
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 675 мм, a: 450 мм
l: 345 мм, a: 540 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2708 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-28 |
Фіщенко О.
Осінь, вхід на могилу Т. Шевченка
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Осінь, вхід на могилу Т. Шевченка. 1959 р. Кремовий папір, ліногравюра.
Осінь, вхід на могилу Т. Шевченка
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 675 мм, a: 450 мм
l: 525 мм, a: 335 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2707 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-28 |
Фіщенко О.
Останній промінь. Пристань в Каневі
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Останній промінь. Пристань в Каневі. 1959 р. Кремовий папір, ліногравюра.
Останній промінь. Пристань в Каневі
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 350 мм, a: 525 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2700 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-25 |
Фіщенко О.
Передранковий час
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. Передранковий час. 1959 р. Папір, ліногравюра.
Передранковий час
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 345 мм, a: 520 мм
l: 453 мм, a: 670 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2709 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-28 |
Фіщенко О.
По дорозі до могили Т. Г. Шевченка
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Олексій Федорович Фіщенко. По дорозі до могили Т. Г. Шевченка. 1957 р. Сірий папір, ліногравюра.
По дорозі до могили Т. Г. Шевченка
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Фізичні характеристики:
l: 525 мм, a: 365 мм
l: 600 мм, a: 425 мм
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2705 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-25 |
Фіщенко О.
Фотофіксація експозицій виставки "Сутеніти" Віктора Бистрякова і Олексія Фіщенка, 14.02-24.02.2024 р.
м. Київ, Україна
Автори та відповідальні:
Фіщенко О. ; Бистряков В.
Фотофіксація експозицій виставки "Сутеніти" Віктора Бистрякова і Олексія Фіщенка, з фондової колекції Національного музею Тараса Шевченка, м. Київ, 14.02-24.02.2024 р.
У Національному музею Тараса Шевченка на виставці "Сутеніти" експонувались 14 графічних творів заслуженого діяча мистецтв, народного художника України Олексія Федоровича Фіщенка (1920-2010 рр.). Твори з пейзажних серій "Канів" та "Тарасова земля" створено у техниці кольорової ліногравюри у період 1957 - 1959 років.
Олексій Федорович Фіщенко - український графік. У 1953 році закінчив Одеське художнє училище. У 1959 році закінчив навчання у Київському художньому інституті, у майстерні станкової графіки Олександра Пащенка. Його перша персональна виставка відбулася у 1963 році.
Незмінною пристрастю Олексія Фіщенка є кольорова ліногравюра: в українському естампі, починаючи з кінця 1950-х років йому по праву належить особливе і визначне місце. Значущість його забезпечується і яскравою своєрідністю творчого почерку художника, і майстерністю виконання, а також особливою "фіщенківською" змістовністю, що дає змогу завжди пізнати і виділити його гравюри серед інших.
Шевченківський Канев – давнє, ще зі студентських років уподобання художника. Серія "Канів" та "Тарасова земля" є дипломним проєктом Олександра Фіщенка, що присвячена шевченківським місцям у Каневі. Тема канівських пейзажів могла б повести художника шляхом "протокольного" відтворення побаченого, зафіксувати існування музею, архітектуру його будівлі, силует шевченківського монументу, Тарасової гори – саме такою була тогочасна традиція меморіальних графічних серій. Але авторській задум полягав у тому, щоб зобразити у ліноритах шевченківські місця, як частину вічного руху життя та природи – придніпровські пагорби, широкий простір Дніпра та високе небо над ним, тобто відобразити непідвладну часу пам’ять про поета. В цих графічних аркушах відчувається намагання художника вийти за межі традиційних уявлень про класичні пейзажні серії, висловити щось більше, ніж дозволяє мотив.
У цей період автора приваблюють прості композиційні побудови, у яких чітко визначені основні площини і форми, які організують аркуш. У гравюрах початку - середини 1960-х. рр. художник розгортає елементи пейзажу у глибину аркушу у неспішному, плавному ритмі. Часто він обирає точки зору, які відкривють йому "і Дніпро, і кручі" – тоді у аркуші з’явля’ється глибина, відчуття простору, що наповнений спекотним літнім повітрям, нічною прохолодою або морозяною свіжістю.
Площина білого аркушу для художника не папір, а світло і простір, в якому оживає все, що він бачить і відтворює. Можна стверджувати, що гравюри Олександра Фіщенка призначені не для поспішного сприяння на ходу, вони розраховані на чуйного і уважного співрозмовника, здатного на співпереживання і співтворчість. У його творах немає емоційних пустот, при всій їх досконалій завершеності глядач відчуває деяку недомовленість, яка стимулює роботу думки, почуття та уяви.
Виникають далекі асоціації з класичним мистецтвом Китаю та Японії. Графіку українського художника пов’язують з ними задумливість і споглядальність, які народжуються у схилянні перед винятковою досконалістю природи, романтичне налаштування у її сприйнятті, вміння за часткою уявити та відтворити ціле, нарешті, потяг до афористичності естетичного вислову як властивості художнього узагальнення.
На виставці "Сутеніти" глядач зустрівся з графіком неординарним і талановитим, який має власне бачення світу, особисте уявленням про зміст і засоби мистецтва, який завжди був одержимий прагненням довершеності.
Фотофіксація експозицій виставки "Сутеніти" Віктора Бистрякова і Олексія Фіщенка, 14.02-24.02.2024 р.
Автори та відповідальні:
Фіщенко О. ; Бистряков В.
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2697 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-24 |
Фіщенко О.
Цифровий каталог виставки "Сутеніти" Олексія Фіщенка, 14.02-24.02.2024 р.
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Цифровий каталог виставки "Сутеніти" з фондової колекції Національного музею Тараса Шевченка, м. Київ, 14.02-24.02.2024 р.
Цифровий каталог виставки "Сутеніти" Олексія Фіщенка, 14.02-24.02.2024 р.
Автори та відповідальні:
Фіщенко О.
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL оцифрованого об’єкту | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/visu/2713 |
URL сторінки з описом | https://collection.museumshevchenko.org.ua/documents/2713 |
Дата онлайнової публікації | 2024-02-28 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.